Re: koniec internetu (Re: routing)

Autor: Tomasz Kokowski (kokowski_at_CS.PUT.Poznan.PL)
Data: Wed 29 Mar 1995 - 09:06:26 MET DST

> Na czym polega ten regres? Ja bym nie byl nawet tak smialy zeby mowic o
> stagnacji, chociaz dyskutowane w tej grupie problemy z upgrade'ami linii
> do duzych miast moglyby na to wskazywac. Najlepiej byloby (w wolnej
> chwili) zrobic wykres ilosci hostow w DNS wg statystyk RIPE i zobaczyc
> czy tempo wzrostu opada. Kiedy ostatnio podliczylem te dane Polska byla
> na 25 miejscu w Europie w przeliczeniu na mieszkanca.

  Gdyby spojrzec na statystyki sieci z NSF-u to w styczniu nastapil regres
w woluminie ruchu sieciowego. Jesli przyjac wartosc chwilowa za dobra monete
to mamy regres i to u samego zrodla - w Stanach. Na szczescie sa i inne
elementy, ktore trzeba brac pod uwage - sadze wiec, ze o regresie nie ma
mowy (w ciagu stycznie podlaczylismy dwie nowe - ok. 20 hostow sieci lokalne
do sieci uczelnianej).

> Internetowi z pl
> groza w tym roku powazne niebezpieczenstwa. Waza sie losy MANow, ktorym
> prorocy z NASK przepowiadaja ceny identyczne jak w NASK, co zapewne
> oznacza brak emancypacji tych sieci i scisla podleglosc NASKowi --> TP
> S.A. --> Ministerstwu Lacznosci.

  Nie pomaga w tym bierna, a czasem spolegliwa, postawa srodowisk budujacych
MAN-y. Spotkanie Rady NASK-u w Krakowie potwierdzilo taki stan rzeczy.
Tylko jedno srodowisko ostro artykulowalo swoje zdanie. List jaki Maciej
Uhlig wyslal na polip (przepraszam Macku ale teraz Ci sie dostanie) byl
placzliwym wolaniem, ze dzieje sie krzywda. Za tym wolaniem nie idzie nic.
Od dluzszego czasu na polipie pojawiaja sie listy z Routing, Re: routing ...
w naglowkach. Troche sie ludzie podenerwuja, napluja na NASK, TP S.A.
(ze brzydko robia, tlamsza inicjatywe, itp.) i co? Nastepnego dnia
przychodza do pracy i znowu pisza, ze routing do Krakowa wedruje przez
Nowy Jork. Duzo w tym wszystkim winy w uleglosci srodowisk wobec NASK-u.
Dlaczego Rada NASK nie proboje tego zmienic? Dlaczego ...

  Gwozdziem do trumny moga sie stac rowniez oznaki otrzezwienia w TP S.A.
co widac w zadaniach aby MAN-y uzyskiwaly uprawnienia operatorow. Nie jest
przypadkiem, ze w miastach gdzie sa MAN-y TP S.A. chce budowac swoje
sieci miejskie. Sek w tym, ze Telekomunikacja w Polsce wcaz mysli kategoriami
kanalow, a tymczasem to co jest sila istniejacych MAN-ow to lepsze lub gorsze
uslugi sieciowe.

> Zewszad slychac rozne nieoficjalne
> informacje o tym, czego w Internecie robic nie wolno, a projekt
> nowelizacji ustawy o lacznosci moze spowodowac, ze asekuracyjne
> domniemania urzednikow moga sie stac prawem. Nowa wersja ustawy
> przewiduje tez powiekszenie barier stojacych przez kapitalem
> zagranicznym, ktory moglby wspomoc rachityczna telekomunikacje, zarowno
> telefoniczna jak i sieciowa.

  Jesli ma to wygladac tak jak dzialalnosc Alcatel w Poznaniu to dziekuje.
Najpierw obiecuja doskonaly system francuski, potem wpuszczaja (decyzja
wewnetrzna Alcatel-a) kiepski system hiszpanski.

> Zapewne ci, ktorzy juz sa w sieci
> przetrwaja, ale grozi zastoj.

  Stojac biernie - zgina. Dzialajac maja szanse.

Tomasz Kokowski