koniec internetu (Re: routing)

Autor: Rafal Maszkowski (rzm_at_dain.oso.chalmers.se)
Data: Tue 28 Mar 1995 - 21:20:40 MET DST

Piotr Gronek (gronek_at_ftjibm.ftj.agh.edu.pl) wrote:
> Przez ostatnie kilka lat Internet w Polsce zdecydowanie sie rozwijal
> (od zera do bogatej oferty uslug), glownie dzieki wysilkowi entuzjastow.
> W roku 1995 nastapil ewidentny regres, nie do usprawiedliwienia
> sporadycznymi awariami (nawet poczta zaczyna miec klopoty).
> O mozliwych zakulisowych rozgrywkach operatorow byla tu juz mowa.
> Czy oznacza to koniec Internetu w Polsce ?

Na czym polega ten regres? Ja bym nie byl nawet tak smialy zeby mowic o
stagnacji, chociaz dyskutowane w tej grupie problemy z upgrade'ami linii
do duzych miast moglyby na to wskazywac. Najlepiej byloby (w wolnej
chwili) zrobic wykres ilosci hostow w DNS wg statystyk RIPE i zobaczyc
czy tempo wzrostu opada. Kiedy ostatnio podliczylem te dane Polska byla
na 25 miejscu w Europie w przeliczeniu na mieszkanca. Internetowi z pl
groza w tym roku powazne niebezpieczenstwa. Waza sie losy MANow, ktorym
prorocy z NASK przepowiadaja ceny identyczne jak w NASK, co zapewne
oznacza brak emancypacji tych sieci i scisla podleglosc NASKowi --> TP
S.A. --> Ministerstwu Lacznosci. Zewszad slychac rozne nieoficjalne
informacje o tym, czego w Internecie robic nie wolno, a projekt
nowelizacji ustawy o lacznosci moze spowodowac, ze asekuracyjne
domniemania urzednikow moga sie stac prawem. Nowa wersja ustawy
przewiduje tez powiekszenie barier stojacych przez kapitalem
zagranicznym, ktory moglby wspomoc rachityczna telekomunikacje, zarowno
telefoniczna jak i sieciowa. Zapewne ci, ktorzy juz sa w sieci
przetrwaja, ale grozi zastoj.

R.

--
Rafal Maszkowski rzm_at_oso.chalmers.se      http://www.mat.uni.torun.pl/~rzm
Opinia publiczna powinna byc zaalarmowana swoim nieistnieniem - St. J. Lec