Re: Alex - nowy serwer w Toruniu

Autor: Maciej Otreba (motreba_at_lnx1.boa.uni.torun.pl)
Data: Tue 21 Mar 1995 - 15:47:06 MET

Grzegorz Krawczyk (krawczyk_at_kme.agh.edu.pl) wrote:

: Podmontowalem z Krakowa za pomoca PC-NFS (i zobaczylem mirror simtela
: z ftp.cyf-kr.edu.pl w panelu Norton Commandera :-)).
: Wolno - ale dziala. Mozna sobie kopiowac, ale FTP zrobilo by
: to szybciej. Niemniej pomysl mi sie podoba.

: Z szybkosci dzialania wynika, ze mimo iz kopiowalem z Krakowa do Krakowa
: to informacja szla przez alexa w Toruniu. Moze ktos wyjasnic
: jak to jest?

Owszem. Korzystasz z typowego programu klienta NFS i podmontowujesz dysk z
Torunia. Trudno, zeby przy takiej konfiguracji nie bylo przesylania danych
przez Torun.
 Jesli masz ochote zredukowac ten ruch, mozesz postawic Alexa u siebie -
wtedy informacja zostanie przeslana Tobie i u Ciebie zostanie.
 Nic sie nie stalo, ze kopiowales "przez Torun" - to, co pobrales, zostalo
w cache'u Alexa i nastepny po Tobie nie bedzie juz zatrudnial lacza do
Krakowa.

Pozdrowienia,
Maciej Otreba

                       | Maciej Otreba           / E-MAIL:                 |
                       | 87-116 Torun, POLAND  /                           |
                       | Dzialowskiego 4/4    / motreba_at_boa.uni.torun.pl   |
                       | phone +48-56-485645 /  			   |