Re: Lacznosc do Poznania

Autor: Piotr A. Dybczynski (dybol_at_phys.amu.edu.pl)
Data: Fri 17 Mar 1995 - 08:55:27 MET

> [...]
> 'pelny feed' to ok. 150-300 MB dziennie, co oznacza pelne wykorzystanie
> pasma 10-14kbps na same przesylane artykuly. Do tego dochodza narzuty
> protokolow, itp.
>
> Tomasz Kokowski:
> Cos z rachunkami tu nie tak: wedlug mnie nawet jesli max jest to 300MB
> dziennie
> to zakladajac 24h operacyjnosc lacza o przepustowosci 64kb pasmo potrzebne dla
> news wynosi prawie 28 kb/s (27.7). Jesli lacze jest kompresja to mozna zejsc
> realnie na okolo ... (no wlasnie na ile? czy w laczu Poznan-Warszawa jest
Panowie, pierwszy pisze, ze potrzba 14kbps, drugi ze 28 kbps i nic nie
rozumiem:

300MB to 2400Mb nieprawdaz? jesli lacze ma 64kbps to
2400000 / 64 = 37500 sekund = 625 minut = ponad 10 godzin, prawda?

Czyli na sam feed newsow potrzeba niemal 50% pasma przepustowosci na same
"czyste" dane. Jesli teraz dolozyc narzut protokolow (nie mam orientacji
ile ale chyba niemalo)?
A z naszych badan wynika, ze za dnia 30 do 60% pakietow jest "lost" co
oznacza (jesli nie popelniam bledu w rachunkach), ze feed newsow
prawdopodobnie sam jest w stanie zatkac lacze 64kbps!

> To jedna strona medalu. Druga to taka, ze wszystko siada gdzies okolo 8.00
> jak pisali juz inni koledzy. Odblokowanie nastepuje okolo 17.00.
Nie wiem na jakiej podstawie piszesz, ze odblokowanie nastepuje ok. 17:00?
Z naszych badan wynika, ze owszem sama siec amunet dziala po siedemnastej
szybciej natomiast lacze do W-wy jest "rowno" obciazone od ok 7:30 do
3:00 nad ranem.

> na poziomie administracji uslugami sieciowymi w AMU-net i POZMAN dotyczyly
> ustalenia jednego pelnego feedu do Poznania w przyszlosci.
W kontekscie rachunkow powyzej moze wstrzymac ten pelny feed do czasu
uruchomienia lacza 2MBps?
Pozdrawiam,
PAD

 Piotr A. Dybczynski, e-mail: dybol_at_phys.amu.edu.pl,
 tel +48.61.679670, Astronomical Observatory, A.Mickiewicz University
 Postal address: Sloneczna 36, 60-286 Poznan, POLAND