Re: Finger - connection refused

Autor: Szymon Sokol (szymon_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Wed 08 Mar 1995 - 16:48:45 MET

Krzysztof Mlynarski (krzysio_at_hebe.umcs.lublin.pl) wrote:

: Chcialoby sie miec taki piekny zamek? Nie? :)))
Zalezy gdzie. Jako rezydencje, chetnie :-) Jako widok z okna, czemu nie.
Jako output z fingerd, zdecydowanie nie.

: Sprawa jest prosta: mnie moze nie odpowiadac aby ktos mnie podgladal. W domu
: moge sobie zaslonic okno, w tym pokoju, gdzie stoi hebe, moge zamknac
: zaluzje... na hebe, moge zablokowac finger - z tym, ze nie jest prawda, aby
Kluczowe jest tu slowo "mnie". A zrobiles moze ankiete wsrod swoich
uzytkownikow, czy im to odpowiada?

: Ja na komfort naszej pracy na hebe (mowie to w imieniu uzytkownikow tej
: maszyny - nie tylko swoim) - nie narzekam. A pozostale osoby "nie musza"
: miec tu zadnego komfortu pracy - co wiecej, byloby zle, gdyby mialy takowy.
To moze zlikwidujesz tez swoj server WWW? I gophera, i FTP, jesli masz takowe
(nie chcialo mi sie sprawdzac)?

: Tak poza tym tematem: zwracam uwage na kwestie prywatnosci, ktora
: wyraznie w Polsce doby post-PRL'u wciaz nie jest brana pod uwage. To
: naprawde jest sprawa kazdego li tylko, co sobie robi na swoim podworku.
W zasadzie nie chce z tym pogladem dyskutowac, bo wyznaje podobny. Ale
pozostaje definicja "wlasnego podworka". Linux u mnie w domu to na pewno
moje podworko, ale galaxy.uci.agh.edu.pl to w zasadzie podworko AGH, a nie
"moje". hebe.UMCS.lublin.pl tez nie jest wlasnoscia prywatna, jak sadze...

No i wreszcie ostatnie, zasadnicze pytanie: czy uwazasz dostep do fingerd
za powazne zagrozenie bezpieczenstwa swojego komputera? Jesli tak, to nie taka
z niego forteca, jak by to obrazek sugerowal...

--
                       Szymon Sokol -- Network Manager
U    U M     M M     M University of Mining and Metallurgy, Computer Center