Re: Wlaczanie sie do sieci z prywatnego modemu. (fwd)

Autor: Krzysztof Mlynarski (krzysio_at_hebe.umcs.lublin.pl)
Data: Wed 01 Mar 1995 - 12:43:17 MET

Jerzy Michal Pawlak wrote:

> To jeden. Ty jestes drugi i w innym miescie.

Sorry, juz wycialem ten jego posting..., ale chyba on pisal z Warszawy, a
wiec w tym samym miescie. :) Powtarzam: to, ze od roku jestem w Lublinie
wcale nie znaczy, ze bede tu jeszcze dlugo.... Czas powoli myslec o powrocie
do domu. :) Jesli interesuja Cie liczby to sprawdz np. liczbe uzytkownikow
kiepskiej, ale dzialajacej czasem :) Maloki Tyminskiego.

Zauwaz jeszcze jeden drobiazg..., jak dotad sam fakt istnienia sieci
Internet nie jest w Polsce znany nawet wielu stosunkowo zaawansowanym
uzytkownikom komputerow osobistych i sieci lokalnych. W wielu miejscach, gdy
wspomne o Internecie ludziom opadaja szczeki i niedowierzaja, az nie
prezyjda do nas i nie zobacza, ze takie cos jest i dziala. Bardzo czesto
pokazujemy zainteresowanym siec... jednym z pierwszych pytan ZAWSZe jest:
OK.. jak sie mozna do tego podpiac? No i tu sie zaczyna tlumaczenie, robi
sie dosc nieprzyjemnie... itd. W zasadzie nie bardzo jest co tym ludziom
odpowiedziec.

> Wspominales o jakichs mitycznych
> osobach co Cie pytaly - niech ich bedzie i 10.

Duzo wiecej niz 10..., w zasadzie nie licze - nie wiedzialem, ze moga mi byc
potrzebne kiedys statystyki.

> Ciagle jakos malo... Prog
> oplacalnosci szacowal bym na 0.2% calego spoleczenstwa (przy zalozeniu, ze
> infrastruktura komunikacyjna istnieje, dziala i kosztuje normalnie - co
> tez nie jest prawda).

Ale jest juz widoczna poprawa. Juz rok temu, gdy wyjezdzalem z W-wy, TP S.A.
(czego by o nich nie mowic) wymienila wiekszosc central na bardzo
nowoczesne, laczac je m.in. liniami swiatlowodowymi. Nawet moja "domowa"
centrala 17-xxxx zostala wymieniona ze starego Strowgera na EWSD Siemens'a,
mam teraz nawet DTMF :), i jakosc lacza o niebo lepsza - co sprawdzalem
modemem nabijajac potworne rachunki.

> Do tej liczby jeszcze daleko.

Do 8,000,000 ludzi niewatpliwie daleko, bo nie wiem, czy tylu ludzi w Polsce
widzialo na oczy komputer - nie mowie jzu o jego uzytkowaniu, czy tez wrecz
posiadaniu. Co prawda w miastach wojewodzkich srednio w kazdym budynku
mieszkalnym ludzie maja jakis sprzet komputerowy, ale w mniejszych osrodkach
jest o wiele gorzej.

                                                Pozdrawiam,
                                                    -Krzysio

  | E-mail:                        =Unix/Network Security Expert= |
  | krzysio_at_hebe.umcs.lublin.pl    IRC:  Krzysio    Radio: SQ5ASM |
  | root_at_hebe.umcs.lublin.pl       Voice phone:   +48-81-37-56-76 |
  | 3W home page: http://hebe.umcs.lublin.pl/Krzysio/Krzysio.html |
  |     "You can't kill ... what was killed before ..."           |
  |                                     - unknown vampire         |