Re: Internet Society przeciwko restrykcjom

Autor: Jerzy Michal Pawlak (PAWLAK_at_zeubac.desy.de)
Data: Mon 27 Feb 1995 - 11:29:09 MET

>I dlatego uwazam, ze gwaltowny przeskok do komercjalizacji jest szkodliwy.
>Przez pewien czas panstwo (podatnicy) powinni placic za rozwoj Internetu.
>Inaczej wypadniemy z gry. Wczoraj w "Panoramie" TVP2 byla zajawka
>o konferencji G7 na temat sieci. Kazdy, kto widzial, stwierdzi, ze
>zostajemy w tyle. Przez restrykcje.

Jakie znowu restrykcje? Wszystko jest wszak dokladnie tak, jak chcesz.
Panstwo placi za rozwoj internetu utrzymujac NASK. A NASK nie ma wrecz prawa
udostepniac utrzymywanej za panstwowe pieniadze sieci w nieograniczony
sposob abonentom komercyjnym. Jest to dokladnie ameryka konca lat
osiemdziesiatych. Internet byl utrzymywany przez NSF, domena .COM byla
nieomal pusta - bo malo kogo bylo stac na przylaczenie sie, a do tego
liczne narzucone przez NSF ograniczenia na sposob wykorzystania sieci
czynily ja dla firm prywatnych nieinteresujaca. Minelo kilka lat, pokolenie
ktore na studiach zylo z Internetem rozpoczelo samodzielne zycie (tak
zawodowe jak prywatne) NSF mogl sie wycofac z utrzymywania sieci szkieletowej
(bo zaczela sie utrzymywac sama) i interes sie rozkrecil.

Swoja droga - ogladalem informacje o konferencji G7 w innej telewizji.
I dowiedzialem sie, ze pomimo znacznie wyzszego poziomu cywilizacyjnego
i ekonomicznego tamtejszego spoleczenstwa, pomimo ogromnej kampanii
reklamowej i pomimo subsydiow rzadowych infostrady nie 'chwycily' az
tak jak sie wielu spodziewalo. Czesc firm ktore postawily na ten
projekt upada albo odchodzi do innych zajec. My jestesmy cywilizacyjnie
pewno z 10 lat do tylu. I obywatele i rzad maja mniej pieniedzy. Wiec jakie
mamy szanse nagle znalezc sie z przodu?

JMP