Re: Internet Society przeciwko restrykcjom

Autor: Marek Pokulniewicz (mpokul_at_lksu.ippt.gov.pl)
Data: Fri 24 Feb 1995 - 22:00:15 MET

Czesc,
Rany o czym wy mowicie z tym Internetem komercjalnym?Czy oplata
90 milononow za 64 K na kwartal to nie jest komercyjne?I do tego oplata za
lacze dzierzawione.Na ten przyklad na Tajwanie(ja wiem ze to dziura zabita dechami)
jest oplata 9$ za lacze na miesiac i 120 $ za Internat 28 800 na tenze miesiac.
Oczywiscie ze wszyscy chca komercjalizacji bo nic nie ma za darmo na tym swiecie.
Ale jednoczesnie niekoniecznie komercjalizacja musi oznaczac okradanie
w majestacie prawa.Czyli znow wraca problem(????) NASK -NASK-Service - KBN.
Czyli ja uzywam Internetu place te 90 baniek(tu juz zargon bo to jednak denerwuj
jace) na 3 miesiace i co z tego?Nagle NASK zmienia oprogramowanie i mowi
zebym sobie inne routry kupil bo te stare sa do bani.I tak juz trzy miesiace
prawdopodbnie IPPT placi za 64 Kbps a ma naprawde 14.400.Ale i tak za to KBN
placi wiec nie ma problemu.Panowiwe Kozlowski i Hofmokl sa z siebie zadowoleni
bowiem daja siec szkieletowa.Nie wiadomo co to znaczy ale daja.Jesli chodzi
o routing to sie powoluja na "szkieletowosc" czyli nie wiadomo co ale jesli
chodzi o oplaty to oczywiscie wyprzedzaja w tym wzgledzie kazde panstwo( no moze
z wyjatkiem zwiazku radzieckiego czy jak to sie teraz tam nazywa;nie wiem ile
to teraz tam kosztuje ale mniejsza).Juz mi przeszlo.Ale fajnie mamy z
ta lacznoscia w Polsce. prawda?Marnie i drogo.JAk ze wszystkim.
Pozdrowienia,

Marek Pokulniewicz