Re: MBONE?

Autor: Jacek Szamrej (JASZA_at_samba.iss.uw.edu.pl)
Data: Wed 08 Feb 1995 - 12:41:18 MET

> Jurek Pawlus wrote:
>
> Mamy dostep do MBONE. Uzytecznosc tego jest srednia. Jakosc transmisji
> nawet dla glosu silnie zalezy od sesji. Dla niektorych sesji jest
> bardzo dobra a dla niektorych calkowicie nieczytelna (np. wczorajsza
> sesja z obrad US Senate).
Tak, ja tez mysle, ze do transmisji poza Polske jeszcze jest za wolno.
Chetnie natomiast sprobowalbym puscic na zywo np. Radio-Zet,
zeby zobaczyc jak w tej chwili moze to dzialac w Polsce.
 Ja mam linie 64kbps, widze ze transmisja np. na Slask jest
raczej stabilna.

> Generalnie MBONE jest jeszcze moim zdaniem w sferze testowania
> chociaz liczba przylaczonych komputerow rosnie.
> Podstawowym problemem jest zapewnienie ciaglego strumienia pakietow
> przenoszacych glos. Jak wiadomo IP do tego celu praktycznie sie
> nie nadaje.

Dlaczego sie nie nadaje ?
To chyba zalezy od nizszych warstw niz IP.

> Do tej pory routerami MBONE byly komputery i routery firmy PROTEON.
> Obecnie najnowsze CISCO (chyba 10.2) obsluguje multicasting.

Moga to tez robic chyba inne sprzety, ale dopiero o tym czytam.

Pozdrowienia,
Jacek Szamrej jasza_at_samba.iss.uw.edu.pl
Center for Complex Systems,
Institute for Social Studies, Univ. of Warsaw, Poland