Re: Palac Staszica - jaka siec lokalna wybrac?

Autor: Grzegorz Krawczyk (krawczyk_at_kme.agh.edu.pl)
Data: Wed 18 Jan 1995 - 15:55:52 MET

Bartlomiej Solarz pisze:
> Alternatywa jest: PC-NFS by SUN Microsystems. Tylko na skutek masy bledow i
> zle napisanego shella na PC (po uruchomieniu na 386 zostaje 520KB RAM-u
> konwencjonalnego (oczywiscie z wykorzystaniem UMB))!!!,

O!. Korzystam Z PC-NFSa i zostaje mi troche ponad 600KB wolnego
po zaladowaniu driverow sieciowych (w tym packet drivera i pktmux).
Polecam QEMM386. Inteligentniej niz EMM386 gospodaruje pamiecia UMB
(bez zadnych shadows i tego tupu sztuczek jest "lepszy" o ok. 70KB).
Mialem obawy co do kompatybilnosci, ale poki co dziala bez pudla
(nawet MS Windows :-).

> obsluga drukarek
> przylaczonych do innych lokalnych PC jest tylko teoretycznie mozliwa w trybie
> non-dedicated po uruchomieniu zostaje ci 380KB!!!!, po za tym wiekszosc
> oprogramowania powstajacego aktualnie robi psikusy (co najmniej!) w trakcie
> instalacji.

Pomysl korzystania z drukarki podpietej do innego PC jest,
moim zdaniem, zly. Owszemm, PC-NFS daje taka mozliwosc, ale wzgledy
praktyczne przemawiaja przeciw: pamiec, efektywnosc, niezawodnosc.

Ja mam najzwyklej w swiecie podpieta drukarke do SUNa przez RS232,
9600bps - dziala niezawodnie. W praktyce przecwiczylem taka
konfiguracje z iglowkami, HP3P.

> I najwazniejszy byk na skutek specyficznej obslugi NFS przez SUN
> 4.1.3 i inne UNIX-y np. HP-UX 7.0, 8.0 nie ma buforowania dysku w trakcie
> zapisu. (W trakcie odczytu jest!), Mam CUS takiego i pracuje, ale z checia
> zmienil bym to na NOVELL-a 4.01.

Pytanie tylko czy to jest byk czy jekies wzgledy przemawiaja za tym
aby nie buforowac zapisu. Gdyby to byl byk to, przyznasz, bardzo
osobliwy.

Mozna ponoc przejsc przy NFS-ie na transmisje asynchroniczna. Jest,
z tego co slyszalem, efektywniejsza. Ale to tyle co na ten temat wiem.
Jakie taka zmiana rodzi inne skutki i jak to sie robi - nie wiem.
Moze ktos sie wypowie.

Nie zmienia to faktu, ze z checia bym zmienil to na NOVELL-a 3.12.

> Po za bledami powyzej to swinstwo kosztuje po uwzglednieniu znizek 700$ (od
> komputera!)!!!!
>
> Z powazaniem

Wiem, ze PC-NFS nie jest tani, ale zeby az tyle z ludzi zdzierac? :-(
Ja swojego dostalem od uczelni, byl centralny zakup.

Grzegorz

--
Grzegorz Krawczyk                              krawczyk_at_kme.agh.edu.pl
University of Mining and Metallurgy       Chair of Electrical Machines