Re: Projekt socjologicznych badan sieci

Autor: Rafal Maszkowski (rzm_at_dain.erlm.siemens.de)
Data: Wed 21 Dec 1994 - 15:37:34 MET

Michal Jankowski (michalj_at_fuw.edu.pl) wrote:
> [...]
> Maciek> Mozna dzwonic do Sydney.

> Wjechalem kolejka na Kasprowy. Polazilem po okolicy. Wrocilem do
> stacyjki. Wisial telefon. Mialem 10 minut do nastepnej kolejki.
> Zadzwonilismy do Warszawy. Dzialalo.

> To naprawde nie jest tak, ze w Polsce nic sie nie zmienilo. Popatrzcie
> na statystyki wstecz, ile lat trwalo, az Zachod dorobil sie tylu
> telefonow na glowe, ile ma, i nie narzekajcie, ze Polska nie nadrobila
> zaleglosci w 5 lat, bo to naprawde bylo niemozliwe. I w czym jak w
> czym, ale w tym ich kiedys dogonimy, bo wiecej niz jeden na glowe to

Ja sie nie ciesze ta perspektywa. Moze sie okazac, ze dogonimy, kiedy
na Zachodzie liczba telefonow zacznie spadac bo zostana zastapione
czyms lepszym. Przypuszczalnie juz dawno dogonilismy liczbe teleksow...
A nawet jezeli technologia nie bedzie sie tak szybko zmieniac to i tak
monopole nie wplywaja dobrze na stan gospodarki oraz sieci komputerowej
- jak widac.

> malo kto potrzebuje. 8-) I przypomnijcie sobie, ze 5 lat temu do NRF
> to w ogole nie mozna bylo dzwonic, a do innych krajow to po paru
> godzinach krecenia czasem sie udawalo...

Ja chyba lepiej pamietam jak bylo 5 lat temu - do zadnych krajow nie
mozna sie bylo dodzwonic, a do innych miast, za wyjatkiem Warszawy,
tylko po bardzo bardzo dlugim kreceniu lub pozno w nocy.

R.

--
Rafal Maszkowski rzm_at_oso.chalmers.se      http://www.mat.uni.torun.pl/~rzm
Opinia publiczna powinna byc zaalarmowana swoim nieistnieniem - St. J. Lec