Re: Wolna numer ethernet'a

Autor: Ireneusz Neska (lukasz_at_nask.org.pl)
Data: Wed 21 Dec 1994 - 15:10:06 MET

: : Dokladnie tak jest. Do uzytku prywatnego przeznaczone zostaly nastepujace
: : grupy adresow:

: : 10.0.0.0 - 10.255.255.255
: : 172.16.0.0 - 172.31.255.255
: : 192.168.0.0 - 192.168.255.255

: : Adresy te nie sa (i nie beda) routowane w Internecie.

: Hmmm... Ja tego nie rozumiem... Jezeli sobie w domu polacze dwa komputery
: i bede chcial nadac im jakies numery IP to nie moge sobie ustalic takich
: jakie mi sie spodoba? Jezeli ta siec nie bedzie wlaczona do Internetu to
: jakie to ma znaczenie?

Ma znaczenie przy tworzeniu prywatnych sieci wewnetrznych instytucji
podlaczonych do swiata przez jakies gateway'e. Wtedy w sieci wewnetrznej
mozna nadac numery z tych klas i miec pewnosc, ze gateway pracujacy na styku
(i znajacy te adresy) nie otrzyma informacji o routingu na te adresy "z
drugiej strony", tzn. z reszty swiata.

-Lukasz