Re: Wolna numer ethernet'a

Autor: Piotr Piatkowski (kompas_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Wed 21 Dec 1994 - 11:38:46 MET

Ireneusz Neska (irek_at_frodo.nask.org.pl) wrote:

: On Tue, 20 Dec 1994, Jarek Lis wrote:

: >
: > Zrozumialem, ze sieci 10.x.x.x sa do dowolnego lokalnego wykorzystania.
: > Czy to prawda?

: Dokladnie tak jest. Do uzytku prywatnego przeznaczone zostaly nastepujace
: grupy adresow:

: 10.0.0.0 - 10.255.255.255
: 172.16.0.0 - 172.31.255.255
: 192.168.0.0 - 192.168.255.255

: Adresy te nie sa (i nie beda) routowane w Internecie.

: Wiecej informacji na ten temat mozna uzyskac w RFC1597.

: Irek

Hmmm... Ja tego nie rozumiem... Jezeli sobie w domu polacze dwa komputery
i bede chcial nadac im jakies numery IP to nie moge sobie ustalic takich
jakie mi sie spodoba? Jezeli ta siec nie bedzie wlaczona do Internetu to
jakie to ma znaczenie?

Piotr Piatkowski, Uczelniane Centrum Informatyki, AGH Krakow, POLAND