Re: Polonia on Line

Autor: Chad Turek (turek_at_aa.washington.edu)
Data: Tue 20 Dec 1994 - 09:22:14 MET

On Tue, 20 Dec 1994, Maciek Uhlig wrote:

> Wczorajsza lokalna gazeta "Dziennik Zachodni" podala, ze Wloch Nicola
> Grauso, niedoszly polski potentat telewizyjny, zamierza wejsc na polski
> rynek z nowym projektem "Polonia on Line". Jako analog "America on
> Line" ma on zapewnic kazdemu tani dostep do Internetu i nie tylko.
>
> Drzyjcie, monopolisci!
>
> Tylko, czy mu teraz pozwola, czy nie? :-)
>
> Maciek Uhlig

Osobiscie nie przepowiadam duzego sukcesu.
America On Line wprawdzie udostepnia dostep do Internetu, ale kaze sobie
placic za standartowy on line service (pare godzin miesiecznie Internetu
for free) i za extra Internet servisy: extra godziny na Inernecie,
e-mail, itd. Poza tym ich polaczenie jest super wolne (lub tez liczba
uzytkownikow zwalnia transfer). Np. ftp file majacego okolo 2.5 MB
zajmuje ponad godzine. Po godzinie file to znajduje sie na
AOL temporary directory, a z tamtad musisz je tranzferowac za pomoca np
ZModem co zabiera nastepna godzine na 9600 bps + 4Xcompresia (nie maja
nawet 14400 modemow, nie mowiac juz o 28800)
Nie wiem ile kosztuje AOL ale na pewno powyzej $20 miesiecznie.
Ponadto AOL nie ma WWW, i jeszcz innych "drobnostek".

Z drugiej strony, comercyjni Internet "providers" kasuja od $19.95 (20
godzin miesiecznie od 9AM do polnocy w dni powszednie + nieograniczona
ilosc godzin w pozostalych godzinach) do okolo $30 (2 godzin on, 2
godziny off). Tutaj transfer jest super szybki i masz dostep do
wszystkich servisow internetu.

Dodajac do tego problem oplat telefonicznych w Polsce (chyba nic sie nie
zmienilo od lat; pare zlotych, lub tysiecy od kazdej minuty) servis typu
AOL nie ma szans powodzenia.

Chad

> Maciej UHLIG, Computer Center, Silesian University
> Uniwersytecka 4 St., 40-007 KATOWICE, POLAND
> Internet: muhlig_at_usctoux1.cto.us.edu.pl Voice: +48 (32) 588211 (1768)
> Fax: +48 (32) 596847
> ***** Imagine all the people sharing all the world (John Lennon) *****

                Chad Turek
                turek_at_aa.washington.edu