Re: KiB o Internecie

Autor: Jaroslaw Strzalkowski (js_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Wed 14 Dec 1994 - 18:08:33 MET

> Rozdawanie produktu za darmo przez pewien czas jest bardzo
> szeroko rozpowszechniona forma reklamy. Czyzbys o tym
> nie wiedzial? Zastanow sie.

W kazdej sytuacji gdzie wystepuje ofiarowanie czegos za darmo (w tym wypadku
informacji) mozna sie spodziewac, ze ofiarowujacy takze cos zyskuje: reklame,
odpisy podatkowe, itp, a w najgorszym razie chocby satysfakcje. Nawet gdy
dajesz banknot zebrakowi na ulicy, to ktos Cie moze od filistrow wyzwac :-))

W przypadku GW, to nawet latwo zgadnac co oni z tego maja - wprowadzajac
KiB dodaja temu dodatkowi wiarygodnosci (ktorej nie ma np. sieciowy dodatek
PC Kuriera - obsmiany niedawno na sieci za brak dostepu nawet do e-mail'a).
Z usieciowienie dodatku "GW w Krakowie" zdaje sie nic nie maja, a tylko
moga stracic kilku czytelnikow w Krakowie, ktorzy nawyk kupowania rano gazety
moga zamienic na nawyk spogladania do systemu informacyjnego. Jednakze to
wlasnie ten dodatek jest doskonalym prezentem dla Polakow w sieci.

Mysle ze warto bylo dac GW mozliwosc reklamy poprzez usieciowienie KiB,
po to by udostepnic krakowianom rozsianym po swiecie "GW w Krakowie" w
wersji elektronicznej. Taka mozliwosc kontaku z krajem jest dla Nich wazna,
o czym swiadczyly chociazby dziesiatki listow, jakie otrzymalem po
zlikwidowaniu dystrybucji GWwK poprzez serwer na galaxy (jaki rok temu
GWwK bylo rozsylane z galaxy, ale wtedy nie zgodzilem sie na KiB i niestety
redakacja GW stracila zapal do calej zabawy).

Powtorze jeszcze raz: jesli uwazasz, ze GW nie powinna byc w ten sposob
uprzywilejowana, to namow inna redakcje na taka forme reklamy - po prostu
sam sprawdz, zamiast narzekac.

PS: bardzo przepraszam za ostry ton poprzednich dwu listow.

--
Jaroslaw Strzalkowski, Uczelniane Centrum Informatyki AGH, Krakow