Re: Domeny (bylo: RE: Zmiana domeny Politechniki Poznanskiej)

Autor: Tomasz Surmacz (tsurmacz_at_asic.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 12 Dec 1994 - 17:38:19 MET

Grzegorz Krawczyk (krawczyk_at_kme.agh.edu.pl) wrote:
> [...]
[...]
| Sugerujesz, ze:
| - bardziej logicznym podzialem,
| - gwarantujacym organizacyjny lad w koordynacji
| jest podzial "geograficzny"???

| Przeciez to jest zabieranie sie sprawy od TYLCA: tworzymy (czy szukamy)
| koordynatorow do podzialu administracyjnego Polski.

| A przeciez jesli wykonamy logiczny i konsekwentny podzial wg klucza
| "organizacyjnego" to koordynatorzy (czy tam opiekuni) tych domen
| narzycaja sie sami:

| .pl - NASK (np)
| .edu.pl - NASK (dzial EDU, poki co, moze potem jakas inna organizacja),
> [...]

To ja dodam inny przyklad:

               .pl - NASK
          .wroc.pl - WASK (Wroclawska Akademicka Siec Komputerowa)
      .pwr.wroc.pl - PWr
      .uni.wroc.pl - Uniwersytet Wroclawski
      .pan.wroc.pl - PAN

itd... A we Wroclawiu latwiej jest zadzwonic do regionalnego administratora
DNS-a niz kontaktowac sie z NASKiem w Warszawie. Bez wzgledu na to, jaki
podzial zostanie przyjety, 'koordynatorzy' i tak narzucaja sie sami, POD
WARUNKIEM JEDNAK by domena neie byla za duza... A o to wlasnie prosciej w
*.edu.pl i podobnych, niz w 'geograficznie' podzielonych domenach, takich
wlasnie jak *.wroc.pl czy *.gda.pl itp...

Slowem - nie nalezy popadac ze skrajnosci w skrajnosc, (np. proponowane gdzies
5-7-czlonowe nazwy typu komputer.oddzial.instytucja.miasto.wojewodztwo.pl),
ale przyjmowac rozwiazania majace sens istnienia. Ja osobiscie jestem za
nazwami 'geograficznymi' i chetnie np. widzialbym *.agh.krakow.pl (bo nie
kazdy wie ze AGH to wlasnie w Krakowie ;-) ) czy mimuw.waw.pl, ale to jest
tylko moje wlasne zdanie... Wiadomo poza tym, ze rzeczy raz juz zrobione
zmienia sie dlugo i w bolach, wiec nie nalezy popedzac (zmiana z
ict-pwr.wroc.edu.pl na ict.pwr.wroc.pl trwala rok, przez ktory obie
domeny koegzystowaly).

Tomek

--
 _________