Re: stabilnosc systemu SCO

Autor: Jaroslaw Strzalkowski (js_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Mon 12 Dec 1994 - 13:20:17 MET

> Jeszcze raz: od 3 lat eksploatuje SCO. 400 uzytkownikow. 20-30 na raz.
> Pelny Internet. System nie padl ani razu z winy systemu. Raz byl
> panic na samym poczatku, gdy zepsuta byla plyta drugiego procesora.
> Drugi raz teraz w lecie, jak przygrzalo.
> Przyczyny takiego zachowania SCO sa rozne: marny hardware, marne
> zasilanie (brak UPS), niepoprawna konfiguracja, bledy administratora.
> Ale nie sam system. SCO gwarantuje jego dzialanie na sprzecie
> z Hardware Compatability Handbook. Jak to puszczacie na sprzecie "GARAZ",
> to miejcie pretensje do sprzetu "GARAZ", a nie do SCO.

To po prostu sie ciesz. U mnie niestety okresowo (tak raz na dwa tygodnie)
wystepuje sytuacja, ze mi sie TCP wypina bo brakuje mu "stream resources".
Zwiekszalem liczbe buforow sieciowych do granic absurdu, w koncu zachecony
Twoja reklama stabilnosci, po prostu ustawilem Twoja konfiguracje i nic:
nadal sie to zdarza, tyle ze teraz wykazuje ze zabraklo mu buforow, dla
ktorych maksymalne zapotrzebowanie bylo MNIEJSZE od ustawionego.
Przypuszczam, ze jest to po prostu blad kolejkowania \z\adan jadrowych
wystepujacy w warunkach gdy duze obciazenie procesora kumuluje
sie z duzym wykorzystaniem buforow sieciowych.

To ze u Ciebie problem nie wystepuje byc moze jest spowodowane tym, ze:
- masz szybszy komputer: ja mam tylko jeden procesor,
- Twoi uzytkownicy generuja mniejszy load: u mnie problem powstaje, gdy
  wchodzi studencka grupa cwiczeniowa (ucza sie programowania a wiec
  czesto uruchamiaja kompilator, ktory generuje spore obciazenie).

A niezaleznie od tego, to nie widzialem jeszcze systemu tak czulego
na przepelnienie DOWOLNEGO dysku zamontowanego w systemie: jeszcze przez
pare dni musze sie gniesc na 500 MB i niestety czasami zdarza sie przepelnic
dysk: system potrafi na to zareagowac kompletnym roz... tego pie... TCB
(niewylaczalne uzupelnienie passwd+shadow) - proba zalogowania sie konczy
sie komunikatem od login'a: "Bad user ID". Fajne, nieprawdaz?

> Nie mowie ze SCO to ideal.

To i bardzo dobrze: trzymamy u siebie SCO, bo uwazam, ze studenci powinni
poznac na studiach system, ktorego moga pozniej w pracy uzywac, ale
daleki jestem od zachwytow nad jego stabilnoscia i niezawodnoscia.

> wiedziec wczesniej. Nadto jest w tym systemie sporo bugow. Nie jest
> jednak tak, ze system sie wali codziennie albo co tydzien.

Raz na dwa tygodnie to dla mnie stanowczo zbyt czesto.

--
Jaroslaw Strzalkowski, Uczelniane Centrum Informatyki AGH, Krakow