Re: stabilnosc systemu SCO

Autor: Maciek Uhlig (muhlig_at_usctoux1.cto.us.edu.pl)
Data: Sun 11 Dec 1994 - 13:18:58 MET

Szymon Sokol wrote:

> U nas administrator SCO jest dobry (Jarek Strzalkowski), sprzet niezly
> (Samsung 486DX33, 32MB, dysk Fujitsu 500MB; zaden komponent dotychczas nie
> nawalil), UPS jest. I podtrzymuje to co pisalem: SCO nie jest stabilne.
> Problemy sa glownie z TCP/IP - zreszta, poczekajmy, az Jarek sie sam wypowie.

Zanim sie Jarek wypowie, moge na pewno napisac tak:
- Samsung nie jest komputerem, znajdujacym sie w Hardware Compatability
  Handbook SCO. Dla ciekawych wymieniam firmy, ktore tam sie znajduja:
  A.C.T., Acer, ALR, Apricot, ASP Express, AST Research, AT&T (NCR),
  Compaq, Corollary, Data General, Dell, Diamond Flower, DEC, HD Systems,
  HP, Hitachi, IBC, IBM, ICL, Intel, Intergraph, Memorex Telex,
  Mobius, Modis, NEC, Olivetti, Siemens Nixdorf, SiO Technology,
  Star Technologies, Tandem, Toshiba, Tricord Systems, Tulip, UNISYS,
  Wyse Technology, Zenith/Bull, Zeos.
  U mnie SCO chodzi na ALR, ktory jest na liscie.
  Mam poglad taki: DOS i Windows zwykle chodza na wszystkim, chociaz
  ostatnio majstrujac router na PCRoute stwierdzilem, ze permanentnie
  sie wiesza na trzech roznych maszynach firmy BAZA z procesorem AMD.
  Ale to dygresja. Natomiast UNIX, ktory inaczej niz DOS/Windows
  wykorzystuje hardware, wymaga odpowiedniego sprzetu i pewne
  subtelnosci uniemozliwiaja jego dzialanie. O ile pamietam,
  byly kiedys takie dwa dokumenty, gdzie szczegolowo opisywano
  problemy z dzialaniem UNIXa na sprzecie z Intelem. Jakby kogos
  interesowalo, to poszukam. Na marginesie, ta uwaga odnosi sie
  tez do Linuxa. Linuxowcy maja glownie problemy ze sprzetem.
- problemy z TCP/IP moga wskazywac na karty sieciowe, ale to pewnie
  przecwiczyliscie
- w uzdatnianiu systemu SCO najbardziej pomogly mi newsy z grup
  biz.sco.general i biz.sco.opendesktop. Wszystkim administratorom SCO
  serdecznie radze studiowanie dyskusji w tych grupach.
  Ludzie, ktorzy tam sie udzielaja, wiedza cholernie duzo, chetnie
  udzielaja porad, a czesto mozna uzyskac prywatna rade od facetow z SCO.
  Szczerze mowiac nie wyobrazam sobie, jak moglbym administrowac systemem
  SCO bez czytania biz.sco.*.
- w powszechnej opinii grupy biz.sco.general, SCO jest systemem
  niezwykle stabilnym, co nie znaczy, ze nie wystepuja w nim problemy
- na koniec historyjka z zycia: gdzies kiedys co pewien czas padal z panic
  system SCO. Nie wiadomo dlaczego. W koncu skorelowano problem
  ze startowaniem windy towarowej nieopodal.

Maciek Uhlig

Maciej UHLIG, Computer Center, Silesian University
                          Uniwersytecka 4 St., 40-007 KATOWICE, POLAND
Internet: muhlig_at_usctoux1.cto.us.edu.pl Voice: +48 (32) 588211 (1768)
                                         Fax: +48 (32) 596847
***** Imagine all the people sharing all the world (John Lennon) *****