Re: stabilnosc systemu SCO

Autor: Jacek Piskozub (piskozub_at_ocean.iopan.gda.pl)
Data: Sat 10 Dec 1994 - 15:20:29 MET

Maciej Uhlig pisze:

> Jeszcze raz: od 3 lat eksploatuje SCO. 400 uzytkownikow. 20-30 na raz.
> Pelny Internet. System nie padl ani razu z winy systemu. Raz byl
> panic na samym poczatku, gdy zepsuta byla plyta drugiego procesora.
> Drugi raz teraz w lecie, jak przygrzalo.
> Przyczyny takiego zachowania SCO sa rozne: marny hardware, marne
> zasilanie (brak UPS), niepoprawna konfiguracja, bledy administratora.
> Ale nie sam system. SCO gwarantuje jego dzialanie na sprzecie
> z Hardware Compatability Handbook. Jak to puszczacie na sprzecie "GARAZ",
> to miejcie pretensje do sprzetu "GARAZ", a nie do SCO.

[ Dalszy tekst o nieszczelnosci SCO skasowalem]

Nie kwestionujac ani slowa z tego co powyzej, pozwole sobie nie zgodzic
sie z wnioskiem. U mnie SCO pada kiedy chce. Oczywiscie winne sa
[jak powyzej] marny hardware, marny dotychczasowy administrator
[nizej podpisany] i pewnie (stad) marna konfiguracja. Plus brak
UPS [skad on to wszystko wiedzial?? :-) ].

I dlatego stwierdze: absolutnie nie jest to system dla part-time
operatora administrujacego siecia w malej jednostce (jak moja).
Mimo wszystkiego zlego co slyszalem o Solarisie chetnie przejde
na ten system. Moja dotychczasowa znajomosc z Sunami byla
o wiele przyjemniejsza niz z tym systemem. Gdybym wiedzial to co
teraz gdy zaczynalem, sformatowal bym dysk na Pccie z SCO
(ktory juz mielismy) i zainstalowal Linuxa. Wtedy nie bylo jeszcze
sieci i paru uzytkownikow jakich mielismy mozna bylo spokojnie
zalozyc od nowa.

PS: widzialem Suny (skutecznie) administowane przez osoby o
znacznie mniejszej wiedzy o Unixie niz ta jaka posiadalem
zaczynajac z SCO.

Poczatkujacy administratorzy: Trzymajcie sie zdala od SCO!!!

Jacek Piskozub

* Jacek Piskozub Institute of Oceanology *
* email: piskozub_at_iopan.gda.pl Polish Academy of Sciences *
* tel: (++48 58) 517281 ext.202 ul. Powstancow Warszawy 55 *
* fax: (++48 58) 512130 81-712 Sopot, Poland *