Re: WWW w locie (bylo: Internet dla swiata nauki)

Autor: Tomasz Surmacz (tsurmacz_at_asic.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 07 Dec 1994 - 11:34:34 MET

Szymon Sokol (szymon_at_uci.agh.edu.pl) wrote:
> [...]

| : I mam jeszcze jeden patent na ujednolicenie ogonkow:
| : Proponuje uznac standard WindowsEE za wybryk firmy Microsoft, utworzyc
| : wlasny zestaw czcionek dla MSWindows zgodny z iso-8859-2, i wpuscic go do
| : kazdego polskiego ftp-serwera. Utworzenie zestawu nie musi byc reczne -
| : moze jakis konwerter? Tylko pozostaje problem praw autorskich :-(

| Ten pomysl BARDZO mi sie podoba - niestety zupelnie nie znam formatu fontow
| w MS-Windows; moze ktos kto juz ma w tym jakies doswiadczenie podejmie sie
| konwersji? Ja z przyjemnoscia umieszcze takie czcionki na swoim serverze FTP..

No wiec ja zestaw czcionek dla Windows mam (skalowalne - TT i ATM/PS) tylko
ze nie w ISO-8859-2 tylko w czyms co sie KIEDYS nazywalo Latin-2 (a
potem przestalo). Ale konwersje mozna przeprowadzic praktycznie
bezbolesnie, bo polega ona jedynie na umieszczeniu odpowiedniego
kodowania (literki nazywaja sie (jak to w postscripcie): /aogonek,
/cacute, /eogonek, ... /lslash, ... /zacute, /zdot) (A raczej pozbyciu
sie tego kodowania, ktore jest tam w tej chwili, i zastapienie go
kodowaniem 8859-2 - swoja droga jakby ktos mial dokladna specyfikacje
tego standardu - tzn. nie tylko gdzie jest aogonek, ale i WSZYSTKIE INNE
NIEPOLSKIE ZNAKI - to prosze o kopie).

Prawa autorskie... hmm... Produkcja jest moja wlasna sprzed prawie 3
lat, tyle ze oczywiscie calych fontow nie robilem... Bralem
'standardowe' fonty PS i dorabialem ogonki.. Dlatego sie moze nie za
bardzo tym chwale bo nie do konca jestem pewien jak to z tym jest... ;-)

(Jakby ktos bardzo chcial sprawdzic, to jest dostepne w
ftp://ftp.ict.pwr.wroc.pl/pub/msdos/pl-fonts/windows/pll/ - ale lepiej
poczekac az przekoduje... (nie obiecuje tego 'na jutro' - raczej kwestia
tygodnia-dwoch, bo z czasem kiepsko, a nie chcialbym chaltury odwalac..)

Tomek

--
 _________
(_   _' __) Tomasz Surmacz * ------------- * tsurmacz_at_asic.ict.pwr.wroc.pl