Re: WWW w locie (bylo: Internet dla swiata nauki)

Autor: Piotr Piatkowski (kompas_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Mon 05 Dec 1994 - 14:55:43 MET

Szymon Sokol (szymon_at_uci.agh.edu.pl) wrote:
: Michal Kolodziejczyk (mik130_at_herald.usask.ca) wrote:

: : I mam jeszcze jeden patent na ujednolicenie ogonkow:
: : Proponuje uznac standard WindowsEE za wybryk firmy Microsoft, utworzyc
: : wlasny zestaw czcionek dla MSWindows zgodny z iso-8859-2, i wpuscic go do
: : kazdego polskiego ftp-serwera. Utworzenie zestawu nie musi byc reczne -
: : moze jakis konwerter? Tylko pozostaje problem praw autorskich :-(

: Ten pomysl BARDZO mi sie podoba - niestety zupelnie nie znam formatu fontow
: w MS-Windows; moze ktos kto juz ma w tym jakies doswiadczenie podejmie sie
: konwersji? Ja z przyjemnoscia umieszcze takie czcionki na swoim serverze FTP...

He, he... Swojego nie znacie...

kompas_at_galaxy >cd /pub/msdos/windows
kompas_at_galaxy >ls
logo200.zip network ogonki.zip
kompas_at_galaxy >unzip -l ogonki.zip
 Length Date Time Name ("^" ==> case
 ------ ---- ---- ---- conversion)
  62336 04-27-94 10:30 ^ar-i.ttf
  61296 04-27-94 10:23 ^arb-i.ttf
  61132 04-27-94 10:18 ^arbi-i.ttf
  62628 04-27-94 10:42 ^ari-i.ttf
  71764 05-24-94 13:07 ^cr-i.ttf
  72112 05-24-94 13:36 ^crb-i.ttf
  73452 05-25-94 16:20 ^crbi-i.ttf
  73204 05-24-94 13:28 ^cri-i.ttf
  71712 05-25-94 16:41 ^tms-i.ttf
  72152 05-25-94 17:00 ^tmsb-i.ttf
  71540 05-25-94 17:10 ^tmsbi-i.ttf
  72216 05-25-94 16:49 ^tmsi-i.ttf
 ------ -------
 825544 12
kompas_at_galaxy >

Tak wiec - share and enjoy :-)
Wystarczy skopiowac je gdziekolwiek, po czym w Windows wybrac Control Panel,
Fonts, Add, wybrac katalog, zaznaczyc wszystkie, etc...
Instaluja sie jako odpowiednio Arial-i, Times-i i Courier-i.

A powstalo to do Windows'owego Mosaic'a, sprawdzone - dziala, trzeba jeszcze
odpowiednio program skonfigurowac zeby wlasnie z tych fontow korzystal
(jest to gdzies w menu). A dzieki temu ze sa to czcionki dodatkowe,
to sie nie gryzie z innymi programami.

Co do praw autorskich, to mam troche obaw, ale moze mnie nie oskarza,
w kazdym razie nie czerpie z tego zadnych korzysci...

Piotr Piatkowski, Uczelniane Centrum Informatyki, AGH Krakow, POLAND