Re: Zmiana domen Internet

Autor: Tomasz Kokowski (kokowski_at_wega.ics.tup.edu.pl)
Data: Wed 30 Nov 1994 - 11:36:56 MET

Maciej,

> Tak. Jest taki punkt i ten problem tam stanie.

  Dzieki za wciagniecie problemu na liste.

> Dla nadania jeszcze bardziej merytorycznego charakteru dyskusji o nazwach
> domen chcialbym wyrazic poglad, ze decydowac o ostatecznej strukturze
> domenowej powinien NASK (jako instytucja odpowiedzialna za domene .pl)
> po konsultacji z polskim srodowiskiem sieciowym biorac pod uwage stosowne
> RFC: 1591, 1035, 1034, 1033, 1032.

  Duzo pracy zadajesz do domy, a weekend blisko. Czegoz sie jednak
nie robi dla ... Polskiego Inetnrtu oczywiscie :--)

> Moj poglad na sprawe jest taki:
> zaszlosci historyczne zostaja ku czci pionierow polskiego Internetu,
> ktorzy wzorowali sie na rozwiazaniach amerykanskich. I dalej na nich
> mozna by sie wzorowac, gdybysmy zyli w kraju stabilnym. Mam na mysli
> strukture administracyjna i wojewodztwa. Podzial domeny krajowej .us
> jest
> <instytucja>.<lokalizacja>.<kod stanu>.US.
> Mysle, ze tak tez powinno byc u nas. Czyli na przyklad maszyna
> w Zabrzu moglaby sie nazywac:
> ala.zfcspan.zabrze.kt.pl

  Wszystko fajnie ale ... Sam widzisz co sie dzieje z Wojewodztwami.
Najpierw bylo ich 17. W 1975 uszczesliwiono kraj 49, a teraz znow mowi sie
o reorganizacji. Stabilnosc - tego nam trzeba. Poza tym czy istnieje oficjalny
zestaw skrotow dla polskich wojewodztw (tak jak Country w ISO)?

  Biorac pod uwage obecny stopien rozwoju Internet w Polsce nalezy sie
spodziewac, ze trafi on pod strzechy za pewien dluzszy czas. Tak wiec
docelowo domeny od wojewodztw, a na razie od miast-osrodkow akademickich czy
lepiej Internet (owych ?). Jak to sie mowi w Grecji - pozywiom - uwidim jak
rozwinie sie sytuacja.

   A jednak ... Czy nie nalezalo-by dopuscic do rejestracji domen <miasto>.pl
dla tych miejsc gdzie powstaje Internet. Skraca to adres, a centralizuje
poziom PL, ktory jest i tak zcentralizowany. Oczywiscie taki schemat
nalezaloby uzupelnic dobrze zorganizowana i utrzymywana baza informacji
dostepnej w sieci o lokalizacjach.

Tomasz Kokowski