Re: Domeny

Autor: Jerzy Michal Pawlak (PAWLAK_at_zeubac.desy.de)
Data: Tue 29 Nov 1994 - 19:18:33 MET

> Jako prosty "user" chcialbym, by:
>
>1. nazwy domen byly krotkie (oj, czesto czeba to wklepywac...)
>2. jasno okreslaly instytucje

Mozna latwo pokazac, ze przy dostatecznie duzej liczbie instytucji te warunki
sa sprzeczne :-)

Mozna probowac ratowac sie dlugimi nazwami zeby wszystko bylo jasne,
i krotkimi aliasami dla tych co czesto pewnych szczegolnych nazw
uzywaja - ale jakos mi to bez sensu brzmi... Spojrzmy prawdzie w oczy:
za duzo tych wszystkich komputerow w siec wlaczylismy - w UNIX-ie tez do
pewnego momentu wszystkie komendy mogly miec dwuliterowe nazwy, ale potem
ludzie za duzo programow zaczeli pisac :-)

>Co do miast w nazwie domeny - a moze by tak zastosowac wylacznie
>nazwe wojewodztwa? I wtedy mozna zastosowac 2 litery - jak na tablicach
>rejestracyjnych:

Nie upierajmy sie az tak na te geografie zeby z tego robic problem...
A co bedzie jak np PAN zechce wlaczyc w Internet swoje statki badawcze?
Jaka wtedy bedzie ich geograficzna domena? Geografii warto uzywac tam,
gdzie jest sensowna. W wiekszosci wypadkow jest sensowna. Ale nie we
wszystkich...

A problemy z dwuliterowymi skrotami wojewodztw widze co najmniej 2:
* Sa przypadki gdzie 2 pierwsze litery nie sa unikalne, ludzie beda
  musieli pamietac
* Co jak sie zmieni podzial administracyjny kraju? (albo chocby tylko
  wzory tablic rejestracyjnych)? Zmieniamy nazwy wszystkich komputerow?

Michal