Re: Zmiana domeny

Autor: Jacek Piskozub (piskozub_at_ocean.iopan.gda.pl)
Data: Tue 29 Nov 1994 - 16:28:36 MET

krawczyk_at_kme.agh.edu.pl (Grzegorz Krawczyk) pyta:

> No to co niesie wiecej informacji:
>
> host.katerda.pw.edu.pl czy host.katerda.wroclaw.pl ???
>
> Po mojemu to pierwsze bo wiem ze PW nie jest w Wieliczce.
> Owszem wiem tez, ze PW jest .edu ale moze zaistniec w .com firma
> o nazwie "Pan Walewski sp. z o.o." --> host.oddzial.pw.com.pl

Co jest bielsze zielone czy czerwone? Chyba jednak biale.
Najwiecej informacji niesie: host.katedra.pw.wroclaw.pl.
Czy ja musze wiedziec ze pw to nie Politechnika Warszawska?

Jaroslaw Rafa (sfrafa_at_lfs.cyf-kr.edu.pl) twierdzi natomiast:

Tak, ale w powyzszym przypadku host.katedra.pw.edu.wroclaw.pl bylby
juz chyba za dlugi.

W sumie wszystkim nam chodzi o to by bylo wygodniej. Ogolnie oba
systemy maja wady i zalety (jak wszystko). Najgorszy jest natomiast
brak konsekwencji (jak fuw.edu.pl) lub tworzenie domen o niejasnych
nazwach (gda zamiast gdansk ze straszna strata niesionej informacji).
W koncu jesli skroty to czemu nie np. s.p.g.pl zamiast sunrise.pg.gda.pl?

Jako ze WSZYSTKO ma jakies zalety, mozna pojsc na nazwy bez zadnych
dookreslen (oprocz obowiazkowego kraju). W cytowanych tu Niemczech
sa tez i takie domeny jak gkss.de. I jak tu zgadnac co to. Odpowiedz:
instytut badawczy o nazwie GKSS Forschungszentrum GmbH. Mysle, ze nie
jest to oczywiste. Ale za to adresy maja bardzo krotkie.

Pozdrowienia

Jacek Piskozub
jp_at_io.pl, przepraszam... piskozub_at_iopan.gda.pl :-)