Re: Zmiana domeny Politechniki Poznanskiej

Autor: Jerzy Michal Pawlak (PAWLAK_at_zeubac.desy.de)
Data: Tue 29 Nov 1994 - 10:52:26 MET

> [...]
>
>Bierze sie to wszystko (jak sadze) z tego, ze domeny wymysla sie, gdy
>osoby wymyslajace maja jeszcze mierne pojecie o Internecie w ogolnosci
>a domenach w szczegolnosci. Nam usilowano na poczatku wmusic domene
>"pan.gda.pl" z obowiazkiem DNS dla wszystkich jednostek PAN-u w Trojmiescie.
>Laczy nas z nimi tylko wspolna czapa w Palacu Kultury. Rownie dobrze
>(moze nawet lepiej) mogla by istniec domena "edu.gda.pl" wszystkich
>uczelni Trojmiasta :-)

Oj, masz racje, masz... Niestety bylem przy tym jak wymyslone zostalo
fuw.edu.pl i przegralem w boju o wyrzucenie tego edu (bo od razu mi sie
wydawalo, ze stworzenie wspolnej domeny dla wszystkich istytucji edukacyjnych
nie bedzie realne) albo przynajmniej zatapienie jej czesciej w Europie
( i nie tylko) uzywanym .ac. Tez zgadzam sie, ze w takim przypadku jak
Polska informacja czy instytucja jest .edu czy .com czy .gov jest mi na
nic - co innego w USA gdzie jest tego tyle, ze dobrze wiedziec czy skrotu
mam szukac w liscie uniwersytetow czy w liscie firm. Argumentem strony
przeciwnej (nazwisko pomine) bylo bodaj cos w rodzaju 'skladania holdu
tworcom Internetu' ktorzy te .edu i .com kiedys wymyslili... Trudno.

Kiedys trzeba to bedzie w koncu uporzadkowac - sprawa na 'liste Macka'?

>Jacek Piskozub

JMP