Re: Zmiana domeny Politechniki Poznanskiej

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Mon 28 Nov 1994 - 20:01:45 MET

> Date sent: Sun, 27 Nov 94 20:56:48 +0100
> Send reply to: polip_at_zsku.p.lodz.pl
> From: wowoc_at_acs.ucalgary.ca (Witold Owoc)
> To: sfrafa_at_cyf-kr.edu.pl
> Subject: Re: Zmiana domeny Politechniki Poznanskiej

> Ciekawe, w wiekszosci krajow skroty sa od oryginalnej nazwy
> a nie od jej tlumaczenia na angielski.
> Czyli bylo by PP.Poznan.pl
> i UAM.Poznan.pl
> (zamiast AMU).
> Czy to tylko Poznan jest taki ?
> Wprawdzie tam najlepsza anglistyka, ale czy to wystarczajacy powod ?

W Krakowie domene "regionalna" maja tylko AR i moja uczelnia czyli WSP.
Nazwy domen sa polskie, tzn. ar.krakow.pl i wsp.krakow.pl. AGH, UJ i
Politechnika sa w domenie ".edu.pl" ale sa tez po polsku: uj.edu.pl (a nie JU
- Jagiellonian University ;-) ), agh.edu.pl i pk.edu.pl.
To chyba rzeczywiscie tylko Poznan jest taki...
Tak przy okazji, to domeny regionalne uwazam za sensowniejsze niz "branzowe"
bo fakt, ze dana instytucja jest w Krakowie to moim zdaniem wiecej informacji
niz to ze jest komercyjna, lub edukacyjna, lub rzadowa itd. A najlepiej
byloby polaczyc jedno z drugim. Tylko jak by takie domeny wygladaly?
.edu.krakow.pl i .com.krakow.pl na przyklad ?
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   sfrafa_at_lfs.cyf-kr.edu.pl, raj_at_inf.wsp.krakow.pl