Re: Standard WWW i my.

Autor: S.Pawlowicz (ser_at_sun1000.ci.pwr.wroc.pl)
Data: Fri 25 Nov 1994 - 18:49:54 MET

Szymon Sokol (szymon_at_uci.agh.edu.pl) wrote:
: Te jak to ladnie okresliles "ciagi znakow" to wlasnie SA odsylacze, a nie
: "NetScape tworzy odsylacze". I one maja fachowa nazwe: URL = Uniform
: Resource Locator. I nie jest to zaden "standard mosaicowy", tylko
: "draft standard" IETF. I http://www.ci.pwr.wroc.pl/ to nie jest "na przyklad
: mosaic", tylko WWW, a dokladnie HTTP (slowo wyjasnienia: ja przez WWW
: rozumiem WSZYSTKO, do czego prowadzi jakis URL, wiec HTTP, Gopher i FTP
: sa to podzbiory WWW; ale dosc czesto uzywa sie terminu WWW w waskim znaczeniu
: tzn. WWW=HTTP+HTML).
: A w ogole, wywazyles wlasnie otwarte drzwi, bo URLi uzywa m.in. Rafal
: Maszkowski w liscie Polskich Zasobow Sieciowych, i chyba juz wszyscy sie
: do tego powoli przyzwyczajaja... Tylko zawsze znajdzie sie ktos, kto
: zapyta: "A czemu, jak ja pisze: ftp ftp://ftp.arch.pwr.wroc.pl/home/ftp/ to
: mi wyskakuje 'Host unknown'...?" i trzeba bedzie tlumaczyc, ze klienty FTP
: w odroznieniu od klientow WWW (takich jak Netscape, Mosaic czy Lynx) nie
: rozpoznaja URLi... :-(

Szanowny kolego...
Wiem, ze jestes inteligentny...
Moja instrukcja byla dla tych, ktorzy wlasnie pisza:
ftp ftp://.......
Zaluje, ze moj prosty jezyk tak cie zasmucil...
Moj tekst po prostu byl lopatologiczny, zeby byl zrozumialy dla prostych
ludzi a nie tylko dla "prostych inzynierow"

Serdecznie z ironia pozdrawiam-
ser_at_pwr.wroc.pl, netadmin.
czyli Sergiusz Pawlowicz.