Re: troche rozrywki...

Autor: Chad Turek (turek_at_aa.washington.edu)
Data: Fri 25 Nov 1994 - 10:28:42 MET

On Fri, 25 Nov 1994, Jerzy Michal Pawlak wrote:

> Serdecznie dziekujemy, za krytyczna ocene polskiej nauki. Oczywiscie
> wszyscy wiedza, ze Polacy sa glupi - nie ma co dyskutowac...

Jezeli ty tak twierdzisz to chyba musze sie z tym zgodzic. Ja na temat
"glupich Polakow" nic nie pisalem.

> Nie twierdze, ze nie ma na polskich uczelniach komputerow bez sensu -
> ale jest ich tez dosc duzo 'z sensem' - i procent tych z sensem nie jest
> az tak maly.

Wcale w to niw watpie. Ja pisalem o komputerach stajacych na biurkach,
ich wlascicielach piszacych na maszynie, uzywajacych kartki i olowka do
podliczenia serii parudziesieciu numerow itd.

> A skasd sie biora takie 'bez sensu'? - ano po czesci z 'uszczesliwiania'
> nas tzw. pomoca technologiczna wedlug wyobrazen madrych zachodnich ekspertow.

Tu ja powiem ci jak ja widze ta sprawe. Pare miesiecy temu widzialem sie
z moim kolesiem z Zabrza, wlascicielem podobno stosunkowo znanej firmy
XXXXEX (koncowka EX wedlug ciebie tez jest wyobrazeniem "madrych
zachodnich expertow). Nazwe tej firmy pozwalam sobie zostawic w
tajemnicy. Otoz, rozmawialem z tym fackiem o tym jak wyglada rynek
komputerowy w Polsce. Wedlug niego:

kiedy on dostaje nowe programy w wersji alpha, lub beta, nawet ich nie
otwiera (tak zrobi z nowa wersja NT 3.5). Dlaczego? Tego i tak nikt nie
uzywa, odpowiedzial.

programy sprzedaje bez towarzyszacych instukcji (np. wszystkie produkty
Microsoftu, na ktore ma licencje kopiowania). Dlaczego? I tak udzi nie
obchodzi jak te programy uzywac w 100% efektywnie.
Poza tym im mniej klient wie na temat programow, tym wiecej potrzebuje
pomocy ze strony servisy firmy XXXXEX.

itd, itd.

Ja mysle ze to wasza chytrosc, cfaniactwo, i przemadrzalosc (nie obraz
sie ale tu przykladem jest twoj e-mail) decyduje glownie o ilosci
Polskich komputerow "bez sensu"

> Michal
>
> PS: Sorry, ale ten artykul mnie zdenerwowal.

Denerwowac sie mozesz, a nawet powinienes. Na tych jednak, ktorzy leca
sobie w ciu.. w Polsce.

Chad