Re: Mailery

Autor: Tomasz Finke (tom_at_sprocket.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 23 Nov 1994 - 17:32:29 MET

Jarek Lis (lis_at_asic.ict.pwr.wroc.pl) napisal:

: To ja sie moze przyznam, czego szukam.
: Mailera pod DOS lub windows. Mailer moze byc dowolny, juz ja sobie
: poradze, ale sposob dzialania powinien byc nastepujacy:

: 1. dzwoni do Unix'owego hosta,
: 2. pobiera co nowe,
: 3. rozlacza sie.
: 4. ja sobie wtedy czytam, odpowiadam, usuwam, EDYTUJE listy (zwykle
: skracam), przerzucam je do innych mailboxow.
: 5. Dzwoni ponownie do Unix'a
: 6. UZGADNIA skrzynki - tzn. powoduje, ze zbiory na hoscie
: zawieraja to co u mnie w domu.

   Dokladnie tak dziala unixowe uucp. Istnieje wiele pakietow dosowskich
realizujacych ten protokol, ja polecam UUPC/extended dostepny np. na
sprocket.ict.pwr.wroc.pl:/pub/msdos/uupc. W katalogu tym sa jego wersje
dla DOS'a, Windows(!), OS/2 i NT. Pakiet zawiera odpowiedniki unixowych
programow uucico, uustat, uuchk, rmail itp, czyli wszystko to, co jest
Ci potrzebne. Brakuje jedynie porzednego mailera, standardowo do pisania
listow uzywany jest edit pod dosem i notepad pod windows. Dolaczona
jest znakomita dokumentacja w PostScripcie i w formacie WfW 2.0.
Dla osoby znajacej nieco filozofie uucp konfiguracja UUPC nie jest
problemem, nazwy pilkow konfiguracyjnych i ich zawartosc bardzo przypomi-
naja standardowe uucp typu HDB. Jest kilka dodatkowych plikow, np. mozna
miec na jednym dosowskim komputerze wielu uzytkownikow poczty, wtedy dla
kazdego trzeba stworzyc osobista konfiguracje.

   Ja zalozylem sobie ten pakiet z czystej ciekawosci, bo do wymiany
poczty uzywam Linuxa i musze przyznac, ze bylem mile zaskoczony.
Pakiet zaczal dzialac po 40 minutach od jego rozpakowania,
oczywiscie z wykorzystaniem istniejacego juz konta na serwerze
uucp.

: Bo rachunek za telefon ostatnio przychodzi zbyt duzy.

No wlasnie, chociaz mi pomimo uzywania uucp rachunek i tak przychodzi zbyt duzy,
nawet na 14.400 :-)). Jezeli chcesz, to pozycze Ci dokumentacje do tego
pakietu, mam wydrukowana i oprawiona.

: Jaroslaw Lis

Tomasz Finke