Re: Konta [podsumowanie]

Autor: Tomasz Surmacz (tsurmacz_at_asic.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 17 Nov 1994 - 19:51:20 MET

Jacek Piskozub (piskozub_at_ocean.iopan.gda.pl) wrote:

> [...]
| swych instytucji dostalem 9 odpowiedzi. Lacznie z moja firma jest
| to 10 (ladna okragla liczba) instytucji naukowych.

| Widac, nie ma raczej (mowie o pewnej sredniej) watpliwosci co do dawania
| kont innym administratorom (nawet jesli z wzajemnoscia). Zaskoczylo mnie
| tylko, ze mozna im nie ufac. Wyniknelo to jawnie w jednym liscie i mam
| wrazenie ze miedzy wierszami w innym (mowa byla o natychmiastowym zamykaniu
| kont w przypadku prob hackowania - odnioslem wrazenie ze takze w kontekscie
| administratorow - moze nieslusznie). Mi ten problem dotad nie przyszedl

He he... moze dlatego ze dobrzy administratorzy znaja sie na systemach
tak, ze zaraz jakas dziurke znajda jesli tylko zaczna szukac?
Oczywiscie ze jest to kwestia zaufania, ale nie "zaufania do wszystkich
administratorow" tylko do poszczegolnych ludzi, ktorych sie zna przez
siec lub osobiscie. Bo przeciez co jeden, to inny :-)

A co do prob hackowania... zawsze wyznaje zasade ze jak ktos chce
grzebac w systemie, to niech grzebie - tak w koncu najlepiej sie mozna
samemu czegos nowego nauczyc (od tego sa prawa dostepu i inne
zabezpieczenia zeby nie mogl nic namieszac). Ale jesli mu sie uda cos
znalezc, to *koniecznie* niech mnie poinformuje o tym. Inaczej jesli
ja znajde w logach, ze namieszal i dopiero zaczne szukac co i jak, to
bedzie musial sie tlumaczyc. Ale to dotyczy *wszystkich* uzytkownikow
w systemie...

Tomek

--
 _________