Re: Konta "guest", "visitor" i inne tego typu

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Wed 16 Nov 1994 - 21:31:54 MET

> Date sent: Wed, 16 Nov 94 11:02:35 +0100
> Send reply to: polip_at_zsku.p.lodz.pl
> From: Tomasz Kokowski <kokowski_at_wega.ics.tup.edu.pl>
> To: sfrafa_at_cyf-kr.edu.pl
> Subject: Konta "guest", "visitor" i inne tego typu

> Uczelniane Centrum Obliczeniowe
> Politechnika Poznanska
>

> Szanowni Internauci,
>
> W ciagu ostatnich dni mialy miejsce zdarzenia, ktore zburzyly nasz nie-
> zachwiana wiare w koniecznosc zapewnienia wolnego dostepu do sieci Internet.
[...]
> W poniedzialek, tj. 14.11.1994 podjelismy decyzje o usunieciu w/w kont
> z systemow POZN1V i POZN4V. Usuniecia dokonano po stwierdzeniu wykorzystania
> kont do dzialalnosci podpadajacej pod komercje. Autorem zamieszania jest:
>
> cogitatus_at_maloka.waw.pl
>
> Adres: MALOKA BBS
> 05-806 Komarowo
> ul. Lesna 14
> (taki adres podaje sie do wplat za korzystanie z BBS)

Rzeczony list z konta VISITOR otrzymalem takze i ja. Po pierwsze, chcialem
sprostowac ewidentna pomylke! Co ma do tej sprawy adres BBS-u Maloka? Ta
pani, ktora wyslala ten list, podala swoj adres:

> Poczte do mnie (problemy, propozycje, uwagi) mozna kierowac na adres e-mail:
>
> COGITATUS_at_MALOKA.WAW.PL
>
> Moze zrobimy konferencje dla tych, ktorym sie powiedzie, zeby innym
> wskazali, co moga zrobic i osiagnac?
> Odpowiem (mam nadzieje) w ciagu 24 godzin na wskazany adres e-mail nadawcy.
>
> Pozdrawiam,
>
> Elzbieta Dzierzgwa-Prawdzinska (slowem: Ela)
> ul.Zacisze 2/2a, 60-831 Poznan, tel. 061/52-75-72

Zaraz zreszta napisalem do tej pani, co mysle o wysylaniu tego typu tekstow
na liste. Otrzymalem nawet odpowiedz!
Lektura tej odpowiedzi, zreszta jak mozna sie bylo spodziewac po nawet
pobieznej lekturze wspomnianego listu wyslanego z konta VISITOR, prowadzi bez
zadnych watpliwosci do wniosku, ze wspomniana pani jest po prostu
"nawiedzona". I aczkolwiek ten tekst mogl wygladac na komercje, to
"nawiedzenie" tej pani gralo tu wazniejsza role. Ot, jeszcze jedna osoba z
gatunku takich co maja recepte na naprawienie swiata i chca na nia nawrocic
innych, tylko poslugujaca sie nowoczesnymi srodkami lacznosci. Na Zachodzie
jest takich sporo (maja nawet swoje newsgroupy) i powoli zaczyna to docierac
takze do nas.
Tak na marginesie, to ja *wiem*, ze "recepta na naprawienie swiata"
(o ile jest tu w ogole co naprawiac :-)) istnieje. Tylko ze jednym z jej
elementow jest to, ze nie mozna nikogo na nia "nawracac" i kazdy, ale to
absolutnie kazdy, musi do niej dojsc samodzielnie. Przepraszam za "off-
topic"...

Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   sfrafa_at_lfs.cyf-kr.edu.pl, raj_at_inf.wsp.krakow.pl