Re: Mailery

Autor: Jerzy Michal Pawlak (PAWLAK_at_zeubac.desy.de)
Data: Mon 14 Nov 1994 - 16:13:03 MET

>Przy okazji pewnych dyskusji na liscie NOVELL-PL zaciekawilo mnie, jakich
>programow do obslugi poczty uzywaja polscy Internauci. Ciekawy bylbym,
>jakich mailerow uzywaja uzytkownicy tej listy, jakie sa ich wady i zalety.
>Na rozpoczecie dyskusji podam moze moja prywatna klasyfikacje mailerow, z
>ktorymi mialem okazje pracowac, dokonana wg kryterium wygody uzytkowania i
>licznych mozliwosci "ulatwiajacych zycie". Oto ona (w nawiasie system
>operacyjny, pod ktorym dany mailer pracuje):
>
>1. Pegasus Mail (DOS+Novell Netware)
>2. MAIL (IBM VM) (tak, wbrew niepochlebnej opinii o VM !!!)
> [...]

Wiesz, nie wiem na ile statystycznie sensowne beda wyniki - bo sa ludzie
(a nawet zaryzykowal bym twierdzenie ze takich jest wiekszosc - choc moze
nie na tej liscie), ktorzy nie sa administratorami systemow i tym samym
sa skazani na taki system poczty jaki ma ich komputer...

A co do Twojego uszeregowania - to chyba kwestia gustu albo i nawykow -
na przyklad VM MAIL ja bym umiescil zdecydowanie ponizej pine (sa niby
podobne - ale w tym VM-owym jakos nigdy nie wiedzialem gdzie moje message
skoncza, czy do kogo dojda). Nie wiem tez czego Ci brakuje w VMS mailu -
od paru lat uzywam go dobrowolnie i nic mnie nie boli - co wiecej, mam
mozliwosci ktorych nidgy mi sie w VM MAIL-u znalezc nie udalo (moze zle
szukalem :-). Absolutnym dnem jest dla mnie w tej sekwencji akurat unix
mail... (a nie sorry, absolutnym dnem jest reczne gadanie do SMTP przez
telnet - wyladowalem kiedys na takiej konferencji, gdzie uczestnikom dano
do lacznosci Jabluszka z samym telnetem, lacznosc z Europa akurat siadla
i nie moglem sie nigdzie legalnie zaloginowac - a mialem pilny mail do
poslania :-)

Co do innych mailerow - well, uzywam decwindows mail-a (okienkowego)
- przyjemny zwlaszcza jak czlowiek zabiera sie za porzadkowanie swojej
poczty (raz na pare miesiecy) - ale i w codziennym uzytku bardzo przyjemny.
Oczywiscie warunki (X display i DEC-owy system operacyjny) nie dla kazdego...

JMP