Autor: lbs_at_phys.ufl.edu
Data: Fri 11 Nov 1994 - 20:54:35 MET
> Sun Microsystems Inc. on Nov. 8 will introduce a new model into its
>SparcStation 20 line of high-end workstations. The Model HS11 workstation, which
>features the 100-MHz hyperSparc high-performance processor [...]
To jest akurat przyklad marketingowej 'null information' - jedyna konkretna
informacja w calym artykule to termin dostawy... Jak z popularnymi
benchmarkami (SPEC, Linpack, TPS)? Minimalna konfiguracja? Cena?
JMP
--- Dziwne pytania zadajesz. Klient/rynek ma wplyw na konfiguracje i cene. Przeciez nie beda ci wyliczac wszystkich dostepnych konfiguracji na pare miesiecy z gory. To chyba oczywiste. Rynek europejski troche inaczej funkcjonuje, jest bardziej socjalistyczny i mniej nastawiony na dogodzenie klientowi. Zwykle w momencie wypuszczenia na rynke producent podaje tzw. list price (czy tez suggested price), ktora wlasciwie stanowi gorna granice cen w sprzedazy. Dla kupujacego istotna jest street price, czyli za ile kupujesz towar w sklepie. A ta cena sie zmienia. Jest naiwnoscia zadac ceny na miesiace z gory, gdy konkurencja obserwuje i warunki rynkowe moga sie zmienic. Poza tym, im wieksza ilosc pieniedzy wchodzi w gre przy zakupie, tym bardziej mozesz sie targowac z dealerem. Najpierw sie sprawdza ceny u konkurencji, zanim sie rozmawia juz na powaznie o kupnie. Argument cen u konkurentow danej firmy jest wazny, bo dzieki temu mozesz uzyskac rabat, jesli dealerowi zalezy na pozyskaniu twojego zamowienia. Te rzeczy trzeba brac pod uwage czytajac firmowy press release. Lech Borkowski
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 15:46:57 MET DST