Re: Netware by way More than a Nose

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Sat 29 Oct 1994 - 13:45:29 MET

> [...]
> Send reply to: polip_at_zsku.p.lodz.pl
> From: lis_at_asic.ict.pwr.wroc.pl (Jarek Lis)
> To: sfrafa_at_cyf-kr.edu.pl
> Subject: Re: Netware by way More than a Nose

> : Tak. Ale juz instaluje sie ISO np. w serwerach WWW. Wielu ludzi
> : "polonizuje" xmosaic'ki w tym wlasnie standardzie (np. ja juz tez
> : to zrobilem).
>
> Ja nie zabraniam polonizowac, ale prosze o to, zeby to bylo zrobione
> w POPULARNYM standardzie. A za popularny standard uwazam MS, nie dlatego,
> ze to jest MS, ale dlatego, ze wiekszosc uzywajaca polskich liter uzywa
Zaraz, zaraz. Wiekszosc, ale gdzie? W Unixie to chyba nie wiekszosc, ale
wrecz wszyscy uzywaja ISO. Polskie Windows maja wlasna tablice znakow, tzw.
Windows Code Page 1250 (czy 1520, jak go zwal, tak zwal). Niektorzy mowia,
ze jest ona zgodna z ISO, chetnie bym uslyszal czy to prawda. A w "golym"
DOS-ie... no nie da sie ukryc, ze dominuje ilosciowo Mazowia, a nie zaden tam
CP 852.

> : > A zreszta macie przyklad jak sie narobilo tyle standardow - wlasnie ustawiamy
> : > sobie nowy.
> : Zaraz.. przeciez ISO jest zdaje sie ustalonym i przyjetym standardem?
>
> Tylko przez kogo? Ile jest osob uzywajacych teraz standardu ISO.
> 10 000 ?
See above - ile osob uzywa teraz Unixa?

> Bo dalej pewnie rozwinie sie to tak, ze Linux'a sobie nie zainstaluje,
> bo:
> 1. nie moge uzywac niezbednych programow (bo wymagaja DOS),
> 2. nie maja STANDARDOWYCH (czyli takich jak wszyscy) polskich kodow.
Oooo, dobrze znam balagan jaki panuje z polskimi literami w programach DOS-
owych, i absolutnie nie zaryzykowalbym stwierdzenia, ze "wszyscy" uzywaja
jakiegos jednego standardu.
(A zreszta gdyby rzeczywiscie byl taki standard, to dyskusje nt. polskich
liter juz dawno by umarly smiercia naturalna jako bezprzedmiotowe - obecna
dyskusja jest dowodem na to, ze tak nie jest.)

Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   sfrafa_at_lfs.cyf-kr.edu.pl, raj_at_inf.wsp.krakow.pl