Re: Netware by way More than a Nose

Autor: Krzysztof Mlynarski (krzysio_at_hebe.umcs.lublin.pl)
Data: Fri 21 Oct 1994 - 17:27:51 MET

Jaroslaw Rafa wrote:

> [...]
> nich np. uruchamiac kompilator jezyka, w ktorym sie aktualnie pisze,
> przechwytywac komunikaty o bledach i pozycjonowac kursor akurat w tej linii,
> gdzie kompilator znalazl blad. To tylko przykladzik na to, ze klasa dobrego
> oprogramowania DOS-owego i Unixowego jest zblizona, oferuje podobne
> mozliwosci oczywiscie w ramach ograniczen systemu (w DOS-ie np. te
> nieszczesne 640 K + brak wielozadaniowosci + ...)

> No to co? Ktos inny moze lubic. I moze miec ochote pracowac w srodowisku,
> gdzie Turbo* jest.

> To jest wyjatkowo niegrzeczna odpowiedz.

Moze raczej zlosliwa. Zlosliwa moze wydawac sie niegrzeczna :)

> Czlowieku, przeciez ten kto to pisal
> to jako elektronik potrzebuje tego do pracy. Co z tego, ze dasz mu wspanialy
> system, skoro nie ma pod tym systemem programow do robienia tego, czego on
> potrzebuje?

Ja to odczytalem inaczej. Zauwaz, ze nie bylo tam uznania tego, ze
ja moge potrzebowac akurat czegos innego. Tylko dosc ostra krytyka
i stwierdzenie, ze wszystko jest do bani, jesli to nie jest DOS.

> To ze ty nie potrzebujesz do pracy programow do projektowania plytek
> drukowanych i takich tam roznych PAL'i to nie znaczy ze wolno ci lekcewazyc
> ludzi ktorzy tego uzywaja.

I odwrotnie.

> [...]
> za ruchem gwiazd przez rozpoznawanie obrazow) bardzo chcieli to zrobic pod
> Unixem, bo w tym programie dzieje sie wiele rzeczy naraz. Coz okazalo sie, ze
> zaden typowy Unix nie nadaje sie do pracy w czasie rzeczywistym (nie mow mi,
> ze sa wersje Unixa z rozszerzeniami czasu rzeczywistego, ja wiem, ale ich na
> to nie stac). A w DOS-ie napisalo sie pare procedurek obslugi przerwan i
> wszystko chodzi jak zloto. Bo to nie jest porzadny system operacyjny i mozna
> sie podpiac pod wszystko... to czasem tez ma swoje zalety.

Owszem. DOS tez ma pewne zalety. Ale napewno nie moze sie podpiac pod
wszystko. Np. przetwarzanie plikow majacych nawet kilkadziesiat MB
pod DOS'em to jest powiedzmy sobie raczej rodzaj zabawy niz pracy....

                                        -Krzysio