Re: Tex i inne

Autor: Jarek Lis (lis_at_asic.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Fri 21 Oct 1994 - 17:46:03 MET

Krzysztof Wroblewski (chris_at_highresnmr.biophys.upenn.edu) wrote:
: >da sie to zrobic bez wstawiania odpowiedniej ilosci spacji?

: A czemu tych spacji nie wstawiac? przeciez na wydruku i tak ich nie widac.
Po pierwsze, programy WYSIWYG, WYSIWYG zwykle nie sa (dobrze ze Word ma
Print Preview, bo Ami Pro nie mial). I trzeba experymentowac z ta iloscia
spacji, zeby to jakos wygladalo. I jak np. zmienisz drukarke, to
trzeba bedzie tych spacji dolozyc np. w setce miejsc.
Moze sie tez okazac, ze rozmiar spacji jest taki, ze ani rusz nie uda Ci
sie przypasowac.

Po drugie, pisaniem ChiWriterem jestem juz troche zmeczony ( z powodow jw.).
Od edytora tekstu oczekuje, ze ja mu opisze jak moj tekst ma wygladac,
a on dokona reszty. Opis wyglada np. tak: "A te linie badz laskaw rozpoczac
w takim miejscu, zeby skonczyla sie na 80% szerokosci kartki". I od edytora
tekstu moich marzen oczekuje, ze to przyjmie, zapamieta, a jak mu za rok
kaze wydrukowac na A3 a nie na A4, to wystarczy zmienic TYLKO rubryke
"rodzaj papieru".

: W tym ukladzie nastepne pytanie moze byc a czy to da sie zrobic tylko mysza
: bez uzycia klawiatury itp. TO PRZECIEZ NIE O TO CHODZI! Wazne jest zeby
: dany wzor dalo sie napisac i do tego latwo i szybko. Edytor rownan z MS Worda
: pokazuje na ekranie to co aktualnie tworzysz bez koniecznosci pisania
: "documentstyle [12pt]{article} ......." Ale jesli to ktos lubi to zycze
: duzo zabawy.

Wiec tutaj sie zgadzamy. Co prawda powyzej uzylem slowa "opisze", ale
absolutnie nie mam ochoty opisywac tego proza. Tylko dlatego nie uzywam
jeszcze TeX'a.

I w czym tu wybrac: jeden zly, drugi niedobry.

Pozdrowienia,
Jarek.

: Pozdrowienia,
: Krzysztof Wroblewski