Re: Netware by way More than a Nose

Autor: Szymon Sokol (szymon_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Fri 21 Oct 1994 - 11:06:37 MET

>From: lis_at_asic.ict.pwr.wroc.pl (Jarek Lis)

>: Nonsens.. Nie skonczylo sie od 1969 roku do teraz i sie nie skonczy.
>: ja sam bardzo czesto pracuje za darmo i to czesto (w ramach pomocy innym)
>: z wiekszym wysilkiem i nakladami niz gdy pracuje za pieniadze.
>
>Mnie tez sie zdarza. Ale napisanie produktu ktory by dorownywal komercyjnym
>to jest kilkanascie osobolat pracy. Te wszysktie opcyjki, drobnostki,
>pewna doza inteligencji, interfejs uzytkownika, ta obsluga setek typow
>sprzetu.............. To wszystko zamienia
> [...]

To jest wysoce dyskusyjne! Poczytaj sobie np. "Mythical man-months" Brooksa,
przy pracy w zespole wydajnosc programisty drastycznie spada, wiekszosc czasu
zajmuje wymiana informacji/koordynacja. Patrz tez Jargon File, haslo
"Mongolian Hordes technique". Ja raczej redukcji czasu powstawania programu
oczekiwalbym po bardziej efektywnych narzedziach (CASE itd.) niz po zwiekszonej
liczbie programistow. Historyjka z zycia: jak bylem studentem drugiego roku,
mielismy do napisania grupowy projekt z Systemow Przetwarzania Danych. 8 osob
w grupie, sami najlepsi na roku. Projekt nigdy nie zostal ukonczony - oddalismy
prowadzacemu kilka wzajemnie nie powiazanych kawalkow, kazdy pisany przez kogos
innego. W nastepnym orku, zamiast dzielic jeden projekt miedzy czlonkow grupy,
podzielilismy sie inaczej: ja np. pisalem *caly* projekt z translatorow - sam;
kolega pisal z przetwarzania wspolbieznego - sam; itd. Wszystkie projekty
oddalismy przed terminem; wszystkie dostaly piatki. Oczywiscie, to nie byly
duze programy, ale jest to jakas wskazowka...
                                              Szymon Sokol