Re: Netware by way More than a Nose

Autor: Szymon Sokol (szymon_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Wed 19 Oct 1994 - 09:48:27 MET

>From: lis_at_asic.ict.pwr.wroc.pl (Jarek Lis)

> Rozumiem ze zacznie sie Linux kontra reszta swiata. Na poczatku pytanie:
>Dlaczego Linux a nie 386BSD free?
Latwosc instalacji - 386BSD wymaga hackera, Linuxa (Slackware) postawilaby
nawet sekretarka (byle rozumiala po angielsku).

> A ja lubie Norton edytor (bo zgrabny), Multi-edytor (bo moze wiecej niz
>emacs, a zaczac mozna bez czytania ksiazki) i tzw Turbo-Pascal (czyli
>WordStar z CPM) - bo jestem przyzwyczajony. JOE do Turbo-Pascala
>to moze bedzie za rok podobny. A moze juz nikt nad nim nie pracuje?
Eee... Jest calkiem podobny. A moze kupisz sobie Allegro? ;-)
Aha, zapomnialbym spytac: ile zaplaciles za Turbo Pascala, Norton Editor itd.?

>: - rozbudowany zestaw programow narzedziowych oblugujacych bardzo rozne
>: potrzeby uzytkownikow.
>
>No wiec wymieniam:
>1. assemblery,C,Pascale na rozne mikrokontrolerki?
>2. Oprogramowanie do PAL/GAL/FPGA ?
>3. programator do epromow?
>4. program do rysowania schematow/plytek ?
>5. karta A/D/A ?
Tu niestety, swiete slowa. Dla naszych uczonych wymienione przez Krzysia
programy typu Emacs, GNU C itd. moglyby zupelnie dobrze nie istniec - malo
kto nawet o nich slyszal, coz dopiero mowic o uzywaniu ich. W uzyciu sa za to
programy takie jak MatLab/Simulink, ORCAD, PCAD, AutoCAD i rozmaite inne
programy do prac inzynierskich, projektowania, symulacji, obliczen
wytrzymalosciowych... Wiekszosc z tego komercyjna.

>: Jako ciekawostke dodam, ze specjalnie skonfigurowany Linux z podstawowymi
>: exec'ami z X-Windows swietnie pracuje jako darmowy, studencki X-Terminal,
>: umozliwiajacy studentom korzystanie z aplikacji X-owych dostepnych na
>: uczelnianych stacjach roboczych. Co wiecej - calosc wraz ze 8MB swap file
>: mozna zmiescic na okolo 13MB dysku - a na pozaostalej czesci mozna nadal
>: 3mac DOS.. (tylko po co? :-)).
>
>A Xappeal zajmuje 2MB?
Ale tez chodz znacznie gorzej niz Linux - przynajmniej wg naszych doswiadczen.

>No to zglaszam moj problem: 10 bezdyskowych PC (386) +server.
>Co na tym posadzic.
Na upartego, mozna Linuxa :-) Ale u nas podobna konfiguracja chodzi pod NW3.11
- z prostego powodu; oprocz 8 486SX25 kupionych ostatnio mamy jeszcze 16 AT
i 24 XT, z dawnych czasow. Zaden Linux na nich nie pojdzie. Wszystko bezdyskowe
i bootuje sie z servera Novella.
                                              Szymon Sokol