Re: Netware by way More than a Nose

Autor: Marek Pokulniewicz (mpokul_at_lksu.ippt.gov.pl)
Data: Tue 18 Oct 1994 - 13:00:11 MET

Czesc,
Doloze swoje na temat SOLARIS,a 2.3
Ze sie sypie to jest prawda niestety.Od roku jestem uszczesliwiony maszyna
SparcCenter 2000 na ktorej moze pracowac TYLKO SOLARIS 2.3 i ew.najnowszy
ktorego jescze nie ma 2.4.Maja one ewidentne wady; po pierwsze praktycznie nie
istnieje security w tym systemie(nie chce pisac jak sie do niego wlamac ze
zrozumialych wzgledow) a po drugie NIE DZIALA na nim NFS jako server!Mielismy
w IPPT instalacje zlozana z 4/490,pewnej ilosci Sparcow2 IPC oraz SLC(takie
stacje bezdyskowe).No i to wszystko dzialalo.Potem zostal zakupiony SC2000
zreszta wbrew opinii nie tylko mojej.Najgorsze jest to ze to byl upgrade tego
4/490.I od tamtej pory zaczely sie problemy.Nie mozna uruchomic SLC pod
SOLARISem 2.3 bo potrzeba wiecej pamieci niz mialy.Oczywiscie mozna dokupic
ale trzeba miec za co.Jak juz dogralem do niego SunOS4.1.3 to sie okazalo ze
nie ma mozliwosci pracy bo caly czas mam NFS server error itd...No wiec SUN
polecil nastepny system(nawiasem mowiac t4rzeba go bylo sobie kupic;bylo to
7-8 miesiecy temu).Oczywiscie czy 2.2 czy 2.3 bez roznicy - NFS jak nie
dzialal tak nie dziala.Co pewien czas dostaje informacje o nowych patch'ach i
je instaluje co oczywiscie niczego nie zmienia.Ten server nie chce pracowac z
NFS-em.Jeszcze zeby bylo trudniej to wiele aplikacji jest na serverze ze
wzgledu na szczuplosc miejsca na dyskach workstation.I tak to trwa.SUN
nie reaguje na nasze problemy i co najwyzej przysyla kolejne patche.Oczywiscie
rozwiazaniem - wedlug opinii fachowcow SUN'a - bedzie system 2.4.Co prawda sa
tam juz patch'e do tego systemu(zanim zaisnial na rynku) i to dotyczace tych
samych problemow co 2.3 wiec nie jestem przekonany.Poza tym powinienem sobie
kupic teraz wersje 2.4.Potem chyba 2.5 az do 3.x i tak dalej...Jest to tez
jakas uwaga na temat servisu firm komercyjnych.A dlaczego ludzie to kupuja?No
coz jest prowadzona agrsywna reklama SOLARISa.Kazdemu wciskaja ten system
ktory co prawda nie jest zbyt wygodny w obsludze ale za to .... nie ma
ochrony danych(zadnej wedlug mnie).Oczywiscie moze jest to spowodowane tym ze
kupilismu u SUNa produktow zaledwie za 700 tys dolarow.W kocu taki klient nie
jest liczacym sie partnerem.

Pozdrowienia

Marek Pokulniewicz