ISOC-PL? (bylo: Re: Tajna konferencja tajnych sieci)

Autor: Maciek Uhlig (muhlig_at_usctoux1.cto.us.edu.pl)
Data: Thu 06 Oct 1994 - 15:48:06 MET

Rafal Maszkowski wrote:

> Jaki ksztalt organizacyjny mialoby przyjac takie lobby? Czy ktoras
> z istniejacych organizacji (I. Soc., ACM, PTI?) moglaby pelnic jego
> role? Jezeli okaze sie sensowne powolanie nowej organizacji to czy
> proponujesz rowniez, ze napiszesz statut i ja zarejestrujesz?

Jako czlonek-zalozyciel Internet Society informuje:

czlonkowie ISOC (35 USD rocznie) moga zalozyc lokalny oddzial organizacji.
Mozliwosc ta istnieje od czerwca br.

Cytuje z dokumentu precyzujacego warunki tworzenia oddzialow:

:

2.1. Oddzialy Internet Society sluza celom organizacji przez obslugiwanie
potrzeb czesci spolecznosci globalnego Internetu poprzez obecnosc
lokalna, zainteresowanie lokalnymi tematami i lokalnym rozwojem,
uzywaniem lokalnego jezyka. Kazdy oddzial powinien miec sprecyzowany
statut okreslajacy cel jego istnienia.

3.1. Oddzialy moga byc tworzone dla realizacji potrzeb specyficznej,
spojnej spolecznosci o wspolnych zainteresowaniach. Zwykle bedzie
to spolecznosc narodowa.

Zwracam uwage, ze mamy tu do czynienia z hipotetycznym utworzeniem
polskiego oddzialu Internet Society (ISOC-PL). Bylaby to organizacja zalezna
jedynie od zupelnie miedzynarodowej centrali ISOC, a nie od
jakichkolwiek scentralizowanych, zmonopolizowanych czy tez odgornie
obsadzonych instytucji lokalnych. Moglaby natomiast po zarejestrowaniu
wedlug polskiego prawa byc partnerem tych instytucji.

Ciekawe, czy okaze sie, ze jeszcze jest za wczesnie na realizacje
tego pomyslu. Bo ze predzej czy pozniej zostanie on zrealizowany, to
pewne. Albo przez nas, albo odgornie :-).

Jak dotad istnieje jeden lokalny oddzial ISOC w Japonii (174 czlonkow
ISOC). Dokumenty (aplikacja i statut) sa dostepne pod

Ciekawostka: japonski statut przewiduje uczestnictwo w ISOC-JC osob
             nie bedacych czlonkami ISOC.

Maciek Uhlig

Maciej UHLIG, Computer Center, Silesian University
                          Uniwersytecka 4 St., 40-007 KATOWICE, POLAND
Internet: muhlig_at_usctoux1.cto.us.edu.pl Voice: +48 (32) 588211 (1768)
                                         Fax: +48 (32) 596847
***** Imagine all the people sharing all the world (John Lennon) *****