Re: Tajna konferencja tajnych sieci

Autor: Szymon Sokol (szymon_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Thu 06 Oct 1994 - 10:15:25 MET

>From: Maciek Uhlig <muhlig_at_usctoux1.cto.us.edu.pl>

>W zwiazku z powyzszym stanem prawnym NASK swiadczy takie uslugi, do jakich
>sie zobowiazal. Zaczynam byc prawie pewien, ze wymaganie od NASK
>innych dzialan jest nieporozumieniem i NASK slusznie sie czuje
>pokrzywdzony tym, ze srodowisko akademickie oczekuje od NASK wiecej,
>niz moze (i chce) on srodowisku dac.
Mozliwe...

>Powstaje moim zdaniem koniecznosc sprecyzowania (wytworzenia dokumentu)
>co ponad to, co daje NASK, jest potrzebne srodowisku naukowemu i badz
>spowodowanie, by NASK poszerzyl zakres dzialania, badz zorganizowanie
>tego samemu.
Z cala pewnoscia. "A moze bysmy tak cos zaorali...? A moze bysmy cos
zasiali...?" (to jesli mnie pamiec nie myli Witkacy). Ale *kto* ma to robic?
Zaznaczam, ze niektore rzeczy, potrzebne srodowisku (nie tylko naukowemu;
generalnie, sieciowemu), ktorych NASK nie ma w statusie, sa na tyle zlozone,
ze nie mozna tego robic silami amatorskimi (albo raczej: mozna, ale jest
ryzyko, ze ochotnik szybko wysiadzie nerwowo). Np. "Polish Network Resources"
i "Polish Electronic Contacts" to w sumie dzielo 2 osob (Rafala Maszkowskiego
i Marka Zielinskiego). Co sie stanie, jesli np. jedna (odpukac!) zrezygnuje,
a druga zachoruje (albo cos w tym rodzaju)? Nie chcialbym zeby np. DNS
funkcjonowal na takiej zasadzie. A przydaloby sie jeszcze np. jakies White
Pages (X.500/whois) - obecna baza adresowa X.500 jest dosc zalosna. Albo chocby
ostatnie dyskusje na pl.news.admin na temat feedu - mozna i owszem robic to
silami amatorskimi nie ogladajac sie na NASK, tylko wtedy jest zawsze ryzyko,
ze nagle ktos sie obrazi albo stwierdzi, ze ma przeciazony system, i zostawi
cala Polske bez USENETu... Nie chcialbym byc posadzony o czarnowidztwo :-(
ale widze tu problemy.
                                              Szymon Sokol