Minuet + PC-NFS = :-)

Autor: Jacek Piskozub (piskozub_at_ocean.iopan.gda.pl)
Data: Fri 30 Sep 1994 - 11:05:42 MET

Pytalem wczoraj na tej liscie o mozliwosc konfiguracji umozliwiajacej
jednoczesne dzialanie aplikacji PC-NFS (for Windows) i "winsockowych".

Pare osob przeslalo rady gdzie szukac informacji. Znalazlem, przestudiowalem,
konfigurowalem do upadlego i dziala. Ale o tym pozniej.

Najpierw polemika. Pan (muhlig_at_usctoux1.cto.us.edu.pl), ktorego pomoc
w znalezieniu w sieci danych o multi-konfiguracjach doceniam, pisal:

> Nie takie proste. Nie ma nic wspolnego z karta sieciowa i przerwaniem
> IRQ. Minuet oczekuje pod soba packet drivera do karty i sam w sobie
> zawiera protokol TCP/IP. Rozmawia z nim przez przerwanie programowe
> (0x60 na przyklad). PC-NFS ma inny driver do karty i sam realizuje
> protokol TCP/IP.

[dalszy ciag, z ktorym sie zdadzam pomijam]

Otoz, pomimo, ze wszystko o driverach i warstwach jest prawda to jednak
wszystko sprowadza sie do przerwan. Program multipleksujacy pozwala laczyc
sie z driverem karty przez "stworzone" przez siebie przerwania. Nie jest
to pewnie tak fachowe ujecie tematu jak powyzej ale dla mnie bardziej
zrozumiale.

Pan Grzegorz Krawczyk (krawczyk_at_kme.agh.edu.pl) pytal:

> Czy udalo ci sie zainstalowac Winsock-a razem z PC-NFSem? Slyszalem
> ze jest to mozliwe. Szukam tez jekiegos pomyslu aby mozna bylo pod
> PC-NFSem uzywac pakietu NCSA/CUTCP. Moze cos wiesz na ten temat.
> A tak poza tym to chetnie nawiaze kontakt z ludzmi, ktorzy maja jakies
> doswiadczenie z PC-NFS. Moj e-mail: krawczyk_at_kme.agh.edu.pl.

Nie wiem co to jest NCSA/CUTCP. Mi chodzilo o wspolne dzialanie aplikacji
PC-NFS for Win. i chodzacych pod Winsock. Mysle, ze latwo to przeniesc
i na inne. Cel pierwotny Minuet + PC-NFS tez chodzi w tej samej konfiguracji
(chyba korzysta ze stosu Winsock'a).

Oto jak mi sie to udalo. Ponizej podaje fragment autoexecu, ktory te
sprawe zalatwia. Przypominam, ze chodzilo mi aby aplikacje obu typow
chodzily spod Windows. Dlatego tworze dwa "logiczne" przerwania sieciowe
na stale.

Programy: pktmux.exe i pktdrv.exe sa do scigniecia z wielu serverow ftp.
Najlepiej szukac przez archie zbioru pktmux12.zip. Zawiera te dwa pliki
plus winpkt, ktory nalezy pospiesznie skasowac i pare innych drobiazgow.
Ja go sciagnalem z nic.switch.com (sa tam 4 egzemplarze na roznych katalogach).

Oto fragment autoexec'u (z komentarzem):

pktmux 4 [pozwalam stworzyc 4 stosy IP, albo jak ja wole mowic 4 przerwania]
pkdrv [tworze pierwsze z nich, u mnie stworzyl wektor 0x63]
prt * [inicjacja PC-NFS]
net init [ciag dalszy tejze]
rtm [Load Resident Transport Module - aby NFS dzialal spod Windows]
pktdrv [stwarzam drugie przerwanie, u mnie 0x65]
winpkt 0x65 [to samo co rtm ale dla Trumpet Winsocka, numer: patrz linia wyzej]
win [MS Windows 3.1]

I dziala. Linie 3-5 to czesc PC-NFS'a. Winpkt wziety z Trumpet Winsock. Ten
z pktmux12.zip nie dzialal w tej konfiguracji.

I to na tyle.

Jacek Piskozub