Re: Kazdy PC w DNS? (bylo: Re: statystyka ilosci komputerow w sieci)

Autor: Tomasz Surmacz (tsurmacz_at_asic.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 07 Sep 1994 - 19:28:36 MET DST

Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl) wrote:

| Po co rejestrowac w DNS kazdego PC? Otoz dla mnie sa 2 glowne powody:
| a) niektore archiwa ftp odmawiaja wspolpracy z komputerami
| niezarejestrowanymi (np. ftp.fidonet.org, ftp.kiae.su)
| b) jezeli chcesz sobie "potalkowac" z PC do komputera Unixowego (DOS-owski
| "talk" jest dostepny np. na Simtelu), to twoj PC musi miec nazwe domenowa.
| Inaczej talk-demon na maszynie Unixowej odrzuci polaczenie (przynajmniej tak
| jest na Sunach).

Dodalbym jeszcze ze NCSA Telnet na pecety ma w sobie demona rpc, dzieki
czemu jesli nazwa peceta jest dostepna via DNS (lub NIS), to mozna sobie
z UNIXa napisac 'rcp hot.stuff pecet:.' zamiast ftp-owac w obie strony..

No a poza tym, mozna dac upust swym zapedom w wymyslaniu nazw dla calej
macy pecetow, bo unixow zwykle nie starcza :-)

Tomek

--
 _________
(_   _' __) Tomasz Surmacz * ------------- * tsurmacz_at_asic.ict.pwr.wroc.pl