Kazdy PC w DNS? (bylo: Re: statystyka ilosci komputerow w sieci)

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Wed 07 Sep 1994 - 12:46:20 MET DST

> Date sent: Tue, 6 Sep 94 09:29:15 +0200
> Send reply to: polip_at_zsku.p.lodz.pl
> From: szymon_at_uci.agh.edu.pl (Szymon Sokol)
> To: sfrafa_at_cyf-kr.edu.pl
> Subject: Re: statystyka ilosci komputerow w sieci

> W porzadku, wycofuje sie... Mylsalem, ze chodzi o liczby ogolem, a nie w DNS.
> Rzeczywiscie, np. u mnie na AGH jest ponad 700 komputerow w sieci, ale tylko
> ok. 400 w DNS (po co rejestrowac w DNS kazdego PC??). Przypuszczam, ze w wielu
> miejscach ten stosunek moze byc nawet jak 1:10 (instytut ma 1 maszyne Unixowa
> wpisana do DNS i 10 PC niewpisanych...)

Po co rejestrowac w DNS kazdego PC? Otoz dla mnie sa 2 glowne powody:
a) niektore archiwa ftp odmawiaja wspolpracy z komputerami
niezarejestrowanymi (np. ftp.fidonet.org, ftp.kiae.su)
b) jezeli chcesz sobie "potalkowac" z PC do komputera Unixowego (DOS-owski
"talk" jest dostepny np. na Simtelu), to twoj PC musi miec nazwe domenowa.
Inaczej talk-demon na maszynie Unixowej odrzuci polaczenie (przynajmniej tak
jest na Sunach).
Z tych m.in. powodow wszystkie PC w naszej sieci Novellowskiej sa wpisane do
DNS.

Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   sfrafa_at_lfs.cyf-kr.edu.pl, raj_at_inf.wsp.krakow.pl