Re: statystyka ilosci komputerow w sieci

Autor: Piotr Karocki (yskarock_at_cyf-kr.edu.pl)
Data: Wed 07 Sep 1994 - 08:58:02 MET DST

In <9409061431.AA04570_at_uci.agh.edu.pl> szymon_at_uci.agh.edu.pl (Szymon Sokol) writes:
>No coz, pora rozpisac mala ankiete:
>Czego uzywaja polscy uzytkownicy Internetu w celu np. przeFTPowania zbioru
>z jakiegos anonimowego servera w swiecie?
>Unixowej komendy 'ftp'?
nadaje sie tylko do batchow

>Wariantu udoskonalonego (ftptool, batchftp, ncftp)?
jedynie ftptool z tego nadaje sie do pracy

>Klienta WWW (Lynx, Mosaic, Cello, ...)?
Mosaic - bardzo ladne, ale wcale nie szybsze, i nie kazdy server ma
interface htmlowski do archiwow

>Minueta, czy jakiegos innego paskudztwa pod MSWin?
minuet nie jest pod MsWin. MsWin daje ci to, ze mozesz w jednym z wielu
otwartych okienek miec ftp, i ci nie blokuje. Mozesz sobie pracowac
rownolegle ze wspomnianym Wordem...

>Komendy 'ftpbin' z pakietu CUTCP na PC?
Lub pakiet NCSA. Ale to kompletnie blokuje PCta i jest bez sensu, gorsze
niz standardowy ftp.

>Jeszcze czegos innego?
Jak sie sciaga cos, co ma dzialac na PC, najlepiej (chyba) sciagac od
razu na PCta. Zwlaszcza, ze mozna uzyc ftp tak ladnego jak OpenLookowy
Ftptool, pod Windows (ws_ftp). Nic sie nie zawiesza, i nie obciaza tak
PCta jak sciagniecie okienka Ftptool'a spod Unixa i traktowanie PC jako
tylko Xservera.

>Ja, zeby od razu odpowiedziec na pytanie "Dlaczego wygodniej i pewniej?"
>wyjasniam, ze uzywam ncftp pod Unixem, i sama mysl o uzyciu ftpbin przyprawia
>mnie o mdlosci. Nie dosc, ze to paskudztwo (ftpbin) ma przykra tendencje do
>wieszania sie przy dluzszych transferach i wolnym laczu, to jeszcze do tego
>ma interfejs uzytkownika rownie prymitywny (albo jeszcze gorszy) co zwykle
>wbudowane 'ftp' Unixa.
>Wierze, ze moga istniec jakies wygodniejsze narzedzia pod MSWin, ale ja uzywam
>Windows jako bootstrap loadera dla Worda 6.0, i to mniej wiecej tyle... :-)
Jak ktos ma Suna dla siebie, to moze sobie pozwolic na takie
marnotrawstwo PCta :)

----
Piotr Karocki,
mirror maintainer,