Re: statystyka ilosci komputerow w sieci

Autor: Szymon Sokol (szymon_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Tue 06 Sep 1994 - 16:31:18 MET DST

>From: krupa_at_immt.pwr.wroc.pl (Krzysztof Krupa)

>Rownie dobrze mozna spytac ,,a dlaczego nie?''
>Wygodniej spod Unixa jest wtedy, kiedy pracuje sie na komputerze unixowym.
>Jesli jednak ma sie do dyspozycji PC i wybor miedzy 1)telnetowaniem do
>maszyny unixowej i ftp stamtad a 2)ftp spod DOSa, to dlaczego
>wygodniej jest z Unixa? A dlaczego PEWNIEJ?

No coz, pora rozpisac mala ankiete:
Czego uzywaja polscy uzytkownicy Internetu w celu np. przeFTPowania zbioru
z jakiegos anonimowego servera w swiecie?
Unixowej komendy 'ftp'?
Wariantu udoskonalonego (ftptool, batchftp, ncftp)?
Klienta WWW (Lynx, Mosaic, Cello, ...)?
Minueta, czy jakiegos innego paskudztwa pod MSWin?
Komendy 'ftpbin' z pakietu CUTCP na PC?
Jeszcze czegos innego?

Ja, zeby od razu odpowiedziec na pytanie "Dlaczego wygodniej i pewniej?"
wyjasniam, ze uzywam ncftp pod Unixem, i sama mysl o uzyciu ftpbin przyprawia
mnie o mdlosci. Nie dosc, ze to paskudztwo (ftpbin) ma przykra tendencje do
wieszania sie przy dluzszych transferach i wolnym laczu, to jeszcze do tego
ma interfejs uzytkownika rownie prymitywny (albo jeszcze gorszy) co zwykle
wbudowane 'ftp' Unixa.
Wierze, ze moga istniec jakies wygodniejsze narzedzia pod MSWin, ale ja uzywam
Windows jako bootstrap loadera dla Worda 6.0, i to mniej wiecej tyle... :-)
                                              Szymon Sokol