Re: Jak rozchodza sie newsy?

Autor: Tomasz Surmacz (tsurmacz_at_asic.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 22 Aug 1994 - 13:55:16 MET DST

Tadeusz Bak (gcbak_at_cyf-kr.edu.pl) wrote:
| Jakis czas temu pytalem o grupy sci.eng.semiconductors i
| sci.techniques.spectroscopy (a tak, nie samymi komputerami zyje czlowiek
| :-) ), ktorych nie moglem czytac w Krakowie mimo ze pod gopherem
| widzialem je w USA od ponad miesiaca. Szczesliwie dzisiaj dotarly one
| wreszcie i do nas. Czy w zwiazku z tym ktos z obecnych tutaj sieciowych
| guru :-) moglby mnie oswiecic dlaczego tak dlugo to trwa, zanim na danym
| komputerze pojawia sie nowe grupy? Przeciez przesylki ktore tam czytalem

Dlaczego akurat tak sie stalo musialby odpowiedziec prawdopodobnie ktos
zajmujacy sie newsami w Krakowie. Ale przyczyn moglo byc kilka.

1. sci.techniques.spectroscopy i sci.eng.semiconductors nie byly z
jakiejs przyczyny wpisane w pliku 'active' serwerow w Krakowie - przez
co serwery nie przyjmowaly artykulow - aby poprawic, administrator
newsow musi wykonac 'ctlinnd newsgroup sci.eng.semiconductors' itp.

2. grupy te istnialy w 'active' ale nie byly wysylane z serwera
zasilajacego Krakow w newsy - tak jednak nie bylo, bo z bilbo do
cyfronetu przesylane sa dokladnie wszystkie grupy za wyjatkiem junk*

3. sci.techniques....itd. byly grupami nowymi, ktore nie zostaly
automatycznie zalozone, wyjscie - jak 1.

| pochodzily sprzed dwoch dni. Czy pojawienie sie grupy a pojawienie sie
| przesylek z tej grupy to dwie calkiem rozne rzeczy? Wdzieczny bede za
| wszelkie uwagi, ktore pozwola choc troche rozproszyc mrok mej ignorancji :-)

Pojawienie sie nowej grupy to tzw. 'control message' powodujacy ze
serwer zaczyna te grupe przyjmowac. Dopoki grupa nie zostanie
automatycznie lub recznie utworzona, serwer nie przyjmie do niej zadnego
artykulu

Tomek

--
 _________