Re: Dyski vs. serwis ... z drugiej strony

Autor: Wojtek Sylwestrzak (wojsyl_at_sancho.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 26 Jul 1994 - 20:05:40 MET DST

Pozwalam sobie jednak odpowiedziec jeszcze na lamach tej grupy,
glownie dlatego, ze wydaje mi sie, iz sytuacja z serwisem Suna
(przynajmniej w Polsce) wymaga w dalszym ciagu uzdrowienia.

To, ze wymienilem w moim poprzednim liscie nazwe firmy COMP
nie bylo przejawem zadnej zlosliwosci, a raczej sadze ze frustracji
wyniklej z dosc nieprzyjemnej sytuacji.

Do tej pory mielismy z firma Comp jedynie bardzo pozytywne
doswiadczenia, tym bardziej zaskoczyl nas sposob dzialania serwisu.

: Firma nasza aby sprostac wymaganiom uzytkownikow oferuje i podpisuje
: kontrakty serwisowe z 4-ro, 8-io ... godzinnym czasem reakcji,
: naprawy ( wymiany ).

Czy w praktyce jestescie Panstwo w stanie wywiazac sie z takiego
4 godzinnego kontraktu ?

: Reasumujac: nie wiem czy mozliwosc podpisywania takich kontraktow jest
: zupelnie nieznana dla naszych klientow,
: czy raczej jest to Ich "oszczednosc" ?

: Prosze o komentarz.

Mysle, ze to jest po prostu poza zasiegiem polskich instytucji akademickich.
Tym bardziej dotyczy to mirroringu (to chyba zart ?).

Wydawalo sie, ze w przeszlosci Sun dosc dobrze rozumial specyfike rynku
akademickiego.

Prawde mowiac nie bylbym tak sfrustrowany, gdyby to nie byl dysk
systemowy serwera. Przez awarie niedostepne byly przez pewien
czas niektore uslugi sieciowe, jak www.icm.edu.pl, ftp.icm.edu.pl,
netfind, server X.500, kilka list dyskusyjnych itd.

To, ze serwer znowu dziala zawdzieczamy glownie sprawnosci
naszego administratora, ktory wygrzebal inny dysk, wydostal
od firmy komputer, bedacy 'w naprawie' i odtworzyl system + dumpy.
Moje rozgoryczenie wzielo sie glownie stad, ze firma pozostawala
glucha na nasze prosby, mimo, ze mowilismy, ze sprawa jest dla nas
wazna (np. nie upieralbym sie, gdyby chodzilo o dysk stacji roboczej,
a nie serwera).

Konkretnie:

1. Mysle, ze w pewnych wypadkach nalezy wykazywac troche wiecej elastycznosci,
   nawet, jesli kontrakt tego nie nakazuje.

2. Przy zakupie warto BARDZO WYRAZNIE informowac o tym, do czego
   zobowiazuje sie serwis (w koncu komputery to nie suszarki do wlosow
   i 30 dniowy czas naprawy jest troche szokujacy) oraz o mozliwosci
   podpisania innych kontraktow serwisowych.

Podkreslam na zakonczenie, ze nie jest to z mojej strony zadna krytyka
dzialalnosci firmy, z ktorej jestesmy w wiekszosci przypadkow
bardzo zadowoleni.

Byc moze Sun powinien zrewidowac swoja polityke serwisowa
na rynku polskim ?

Przy okazji informuje, ze publiczne patche suna dostepne
sa w ftp.icm.edu.pl w katalogu /pub/sun/sun-dist.

Pozdrawiam,

--wojtek