Re: Dyski

Autor: Tomasz Surmacz (tsurmacz_at_cyber.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 21 Jul 1994 - 15:25:25 MET DST

Krzysztof Wilk (wilk_at_galaxy.uci.agh.edu.pl) wrote:
| Wojtek Sylwestrzak (wojsyl_at_sancho) wrote:

| : My mamy fatalne doswiadczenia z dyskami Seagate. W ciagu 3 lat
| : 'polecialo' nam okolo 4-5 dyskow Seagate.
| : Uzywamy tez kilku dyskow Fujitsu i Micropolis bez zadnych problemow.
| Ja tez mam podobne doswiadczenia z dyskami Seagate do PC, we wszystkich
| w zasadzie padaly napedy.

Hmm.. ja za to na swojego Seagate ST1144A do Peceta (128MB) nie
narzekam.. Chodzi od trzech lat bez szwanku a przez 2 lata zachowywal
sie tak cicho, ze w ogole go praktycznie nie bylo slychac (nawet
typowego szemrania gdy glowica jezdzi po oddalonych od siebie
sciezkach). Ostatnio niestety, po kikukrotnym wymontowaniu i
zamontowaniu zrobil sie ntroszke glosniejszy, ale w szystko 'w normie'

| A ze SUN takie dyski pakowal do swojego zestawu - nic na to nie poradze.
| W serwerze w trayu mam drugi dokladnie taki sam dysk... strach pomyslec,
| co bedzie jak i on padnie...

Za to padl mi w maju dysk 1.05 GB do Suna - po ok. 7 miesiacach
eksploatacji calego Suna (Sparcstation LX). Fakt, ze dysk byl mocno
wykorzystywany (serwer news) ale troche krotko jak na MTBF...
Teraz mam nowy dysk 1.7GB, tez Seagate, i wlasnie sie zastanawiam jak dlugo
pozyje.

natomiast drugi z Sunow na 2 dyski - wewnetrzny ok. 340MB i zewnetrzny
420MB - od ponad 2 lat sprawuja sie doskonale. Raz jedynie trzeba bylo
naprawic format-em kilka blednych sektorow i to wszystko.

| Jedyne rozwiazanie to dobre uklady osobiste,

Zdecydowanie tak...
:-)

Tomek

--