Re: Wroclawskie grupy news dostepne poza Wroclawiem

Autor: Tomasz Surmacz (tsurmacz_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 08 Jun 1994 - 19:57:27 MET DST

Andrzej K. Brandt (andy_at_mimuw.edu.pl) wrote:

| Jest jeszcze jeden problem. Newsy sa malo popularne wsrod polskich
| uzytkownikow sieci. O ile na polskich listach dyskusyjnych pelny ruch, o
| tyle czytajacych newsy niewielu.

Wlasnie dlatego warto na poczatek posylac w news co bardziej popularne
listy z listserwerow by zachecic nimi niejako do czytania news, bo jakby
ni bylo news sie jednak wygodniej czyta nic emaila (w kazdej chwili
mozna sie 'wypisac' :-) a i przy okazji pare mniej popularnych list
moze za pomoca newsow zdobyc popularnosc (bo nie trzeba sie zapisywac, a
mozna 'podejrzec' ze cos ciekawego sie dzieje i swoje trzy grosze
wtracic).

Ze statystyki jaka mi codziennie podsyla serwer news moge pokazac jeden
przyklad (log z dzisiaj):

Newsgroup request counts (by category)
comp 28
gnu 1
misc 1
news 1
pl 12
pwr 76 <---
rec 3
soc 9

Newsgroup request counts (by newsgroup)
comp.answers 5 (wiekszosc grup comp.* - po ok.
... 1-4 razy)
pl.listserv.chomor-l 12
pwr.announce 8
pwr.listserv.dyrdymalki 1
pwr.listserv.email-d 1
pwr.listserv.gielda 42 <---
pwr.listserv.polip 9
pwr.listserv.polwro 5
pwr.listserv.pryzmat 1
pwr.listserv.wroclaw 9

Tak wiec jak widac z Wroclawia chyba prawie nikt nie uzywa listy gielda
tylko ja wszyscy czytaja w newsach.

| Sa osrodki, jak Lublin, gdzie nawet w ogole
| nie ma servera. Pytanie wiec, czy grupy te tworzyc z gory na sile, czy tez

Jest, tyle ze na VM, wiec to prawie tak, jakby go nie bylo.

| stworzyc jedna i w niej oglosic, ze jak beda chetni na nastepne, to niech
| sie zglosza do kogos...

Jak najbardziej... Pozakladac na razie to co jest interesujace na
listserwerach + listy lokalne + ew. lokalne dyskusje, itp. a potem jak
ludzie beda chcieli nowe, to czemu nie. Normalnie w usenecie wysyla sie
listy do news.newsgroups czy jakiejs takiej grupy, po czym sie glosuje
:-) ale u nas na razie za malo ludzi tym jest jeszcze zainteresowanych
zeby byl sens sie w to bawic... Po prostu trzeba zakladac i tyle.

A wracajac do KONKRETNEJ dyskusji na temat struktury grup, to nie
slyszalem sprzeciwow co do hierarchii:

  pl.listserv.* - mail2news/news2mail z listserwerow
  pl.gazety.* - mail2news (w jedna strone) z listserwerow
                         ustawione jako 'moderated' z adresem kontaktowym
                         redakcji jako 'moderator'
  pl.pwr.* - na Politechnike Wroclawska
  pl.mimuw.* - na Mimuw ...
  pl.fuw.* ...
  pl.agh.* ... itd...
                      - na inne zainteresowane uczelnie/instytucje.

w zwiazku z czym nie pozostaje mi chyba nic innego, tylko zaczac cos
robic i 'wypuscic' te grupy, ktore juz mam we Wroclawiu na Polske..
Na razie niestety na kazdym z serwerow trzeba je bedzie 'recznie' zaczac
akceptowac (po zauwazeniu w logach, ze dochadza i sa odrzucane), ale na
przyszlosc trzeba ustalic jeden (lub pare) centralny adres z ktorego
mozna by posylac 'control message' tworzacy takie grupy automatycznie.

ok... dosc gadania... na pierwszy ogien idzie polip :-)
(jako pl.listserv.polip)

Tomek

--
 _________